۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۳
کد خبر: ۱۸۹۲۰۷
مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران:

عزاداری‌های محرم به بدعت‌ها و حرام آمیخته نشود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: باید مراقب باشیم که عزاداری های محرم به بدعت ها و حرام آمیخته نشود.
حجت‌الاسلام عباسعلي ابراهيمي، مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام  عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، چهارشنبه شب در جلسه شورای فرهنگ عمومی در سالن فرمانداری نکا با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم افزود: نباید بیان هنرمندان در عاشورا و محرم فراموش شود بلکه باید زوایای مختلف محرم و عاشورا برای جامعه بازگو شود.

 

وی با بیان این که عناصر عاشورا همراه با تعقل، فکر و حماسه بود که این مسائل باید برای نسل جدید تبیین شود، افزود: بدعت، خرافه و استفاده از حرکت ها و موسیقی های غیر صحیح برای عزای امام حسین(ع) آفتی است که نباید از آن غافل شویم.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت:  مرثیه خوانی در مراسم و عزای حسینی باید مستدل و مستند باشد و مراثی دارای محتوا و عمق کافی باشند و از مطالب گمراه کننده جلوگیری شود.

 

حجت الاسلام ابراهیمی افزود: باید قیام عاشورا به درستی تبیین شود و از قمه زدن، استفاده از ادوات موسیقی و علم جلوگیری شود.

 

وی ادامه داد:  آسیب عزای امام حسین(ع) غلو گویی است که باید در این رابطه شورای فرهنگ عمومی برنامه ها را به درستی رصد کند و اطلاع رسانی دقیق داشته باشد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران یادآور شد: نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر پیام مهم عاشورا است که باید در این مدت بیشتر از قبل به این امر توجه شود و وعاظ و سخنرانان در این راستا اطلاع رسانی کنند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به برگزاری نخستین کنگره ابن شهرآشوب در ساری خاطرنشان کرد: این کنگره با هدف شناسایی این عالم بزرگ که 800 سال ناشناخته بوده است در 28 و 29 آبان ماه برگزار می شود.

 

وی گفت: سی ام آبان ماه نیز این کنگره در مدرسه فیضیه دارلشفاء قم با سخنرانی حضرت آیت الله جوادی آملی برگزار می شود.

 

این مسؤول فرهنگی با بیان این که تا کنون 117 مقاله به این کنگره رسیده است، ادامه داد: 75 مقاله از سوی کمیته علمی به عنوان مقالات برتر انتخاب شده است.

 

وی از انتخاب 16 مقاله برگزیده برای چاپ در کتاب مجموعه مقالات این کنگره بین المللی خبر داد و افزود: کتاب مجموعه مقالات برگزیده در اختیار شرکت کنندگان در کنگره قرار خواهد گرفت.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: برخی از مقالات برگزیده در دو روز برگزاری این همایش بین المللی ارائه خواهد شد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به این که بیش از 20 جلد کتاب از ابن شهرآشوب ساروی بر جای مانده است، گفت: احیاء آثار علمی این عالم برجسته جهان اسلام یکی از مهم ترین برنامه های دبیرخانه علمی کنگره است.

 

وی همچنین از شناسایی چند نسخه خطی بر جای مانده از آثار ابن شهر آشوب ساروی خبر داد و افزود: باید تلاش کرد تا آثار علمی ارزشمند این شخصیت برجسته احیا شده، در اختیار علاقه مندان قرار گیرد./950/پ202/ب

ارسال نظرات