۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۱۸۸۷۶۹
نگاه آمریکا به مذاکرات هسته ای؛

کاخ سفید: به دنبال لغو تحریم ها نیستیم

خبرگزاری رسا ـ هاآرتص: رهبران یهودی آمریکا اعلام کرده‌اند برای وضع تحریم‌های جدید علیه ایران، دیگر به صورت عمومی و رسانه‌ای به کنگره فشار نمی آورند.
مذاکرات هسته اي 1+5 با ايران

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری گفت: دولت ایالات متحده توانسته تعدادی از سناتورهای آمریکایی را برای خودداری از تصویب دور جدیدی از تحریم ها علیه ایران متقاعد کند.


جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، به همراه شماری از مقامات ارشد دولت باراک اوباما به کنگره رفتند تا برای به تعویق انداختن تصویب دور جدیدی از تحریم‌ها علیه ایران رایزنی کنند.


بی بی سی به نقل از سخنگوی دولت باراک اوباما گفت: ما به ظرفیت های مذاکره با ایران و رسیدن به توافقی بین‌المللی با این کشور خوش بین هستیم و دور جدیدی از تحریم ها را دارای اثر منفی بر رسیدن به چنین توافقی می دانیم.


جی کارنی در ادامه درباره نگاه آمریکا به فضای کلی مذاکرات گفت: آمریکا در پی تعلیق بی پایان تحریم های جدید علیه ایران نیست و اعتقاد دارد شاید زمانی برای وضع تحریم های جدید اقتصادی علیه ایران برسد.


در همین حال جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا نیز به سناتورها اطمینان خاطر داده که باراک اوباما قصد دارد تحریم های کنونی را در عین پیش بردن مذاکرات با ایران برقرار نگه دارد.


در عین حال، روزنامه صهیونیستی هاآرتص خبر داده که رهبران یهودی آمریکا اعلام کرده‌اند برای وضع تحریم‌های جدید علیه ایران، دیگر به صورت عمومی و رسانه‌ای به کنگره فشار نمی آورند./1421/1409/ح

ارسال نظرات