۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۱۸۸۳۱۰

سوری های مقیم عربستان زندانی می شوند

خبرگزاری رسا ـ سرویس های اطلاعاتی عربستان سوری های مقیم این کشور را بدون تفهیم اتهام زندانی می کنند.
حاميان بشار اسد

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای روسیه در گزارشی از برخورد نامأنوس نیروهای امنیتی عربستان با سوری های مقیم این کشور خبر داد.


در این گزارش آمده است ؛ نیروهای امنیتی عربستان سعودی یک جوان سوری دانشجو در این کشور را بدون تفهیم اتهام بیش از 15 ماه است که در بدترین زندان، نگهداری می کنند.


محمد علیانی پدر اعظم علیانی، به صدای روسیه گفته است: پسرم اعظم چهار سال پیش برای کار به عربستان رفت. روز 6 جولای سال 2012، متوجه شدیم که پسرمان را دستگیر کرده اند. مقامات دولتی هیچ توضیحی در این رابطه ارایه نکرده اند.


همسایه پسرم می گفت که روز 6 جولای 2012، ساعت 6 صبح نیروهای پلیس امنیت عربستان سعودی به آپارتمان او در جده حمله کرده اند و بدون تفهیم اتهام دست های او و دوستش احمد ابراهیم را بسته و به وحشتناک ترین زندان پادشاهی عربستان برده اند.


گفتنی است که بسیاری از شهروندان سوری در عربستان، بدون ارتکاب هیچ جرمی توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده و به این زندان منتقل شده اند.


پدر اعظم می گوید: که پسرش آدم معمولی نیست، او دانشمند است، محقق است و تحصیلات بین المللی در رشته مایکروسافت دارد. او در رشته فناوری اطلاعات تحصیلات فوق لیسانس دارد. او برای کسب تجربه به عربستان سعودی رفته بود. دوستش احمد که همراه با او دستگیر شده نیز فارغ التحصیل رشته مدیریت بوده است.


به نظر می رسد، سرویس های اطلاعاتی عربستان همه سوری های مقیم این کشور را که حاضر نیستند علیه دولت قانونی سوریه عملی انجام دهند را بازداشت و روانه زندان می کند. /1415/1409/ح

ارسال نظرات