۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۱۸۸۱۱۰

مراسم عمامه گذاری جمعی از دانشجویان دانشگاه امام صادق

خبرگزاری رسا ـ جشن عید غدیر و آیین عمامه‌گذاری جمعی از دانشجویان دانشگاه امام صادق‌(ع) در آستانه عید سعید غدیر خم در مسجد دانشگاه امام صادق‌(ع) برگزار شد.
جشن عمامه گذاري طلاب حوزه علميه اصفهان

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه امام صادق(ع)، جشن عید غدیر و آیین عمامهگذاری جمعی از دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) در آستانه عید سعید غدیر خم در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد و 12 نفر از دانشجویان دانشگاه پس از اقامه جماعت به دست مبارک حضرت آیت الله مهدوی کنی ریاست دانشگاه مفتخر به تلبس به لباس روحانیت گشته و معمّم شدند.

در این مراسم که با حضور مسئولین دانشگاه، دانشجویان و جمعی از خانوادههای آنان برگزار شد حجتالاسلام و المسلمین میرلوحی مدیر کل روابط عمومی و بینالمللی دانشگاه طی سخنان کوتاهی ضمن تاکید بر سنت عمامهگذاری در ایام عید الله الاکبر، این مجلس را از ثمرات انقلاب اسلامی و تاسیس دانشگاه امام صادق(ع) برشمرد.

وی با بیان این نکته که انسان‌ها یا مبلّغ غدیر هستند یا نیستند؛ پیامبر(ص) و حضرات معصومین(ع) را اولین مبلّغان غدیر برشمرد و سنت عمامهگذاری را مصداق تعظیم شعائر الهی و یکی از نشانههای احیای امر اهلالبیت(ع) دانست.

حجت الاسلام میرلوحی بستن عقد اخوّت و عمامه مشکی بر سر نهادن را همان‌طور که رسول خدا(ص) پس از ابلاغ ولایت امیرالمؤمنین(ع) به دست مبارکشان عمامه «سحاب» را به سر حضرت امیر(ع) گذاردند از دیگر سنت‌های عید غدیر ذکر کرد و با بیان خاطرهای از عمامه مشکی گذاشتن برخی از بزرگان اهل سنت در این روز و به عنوان سنت رسول خدا(ص)، خواستار احیای این امور شد.

سخنران اصلی این مراسم، حضرت آیت الله مهدوی کنی بودند،وی با تبریک فرارسیدن عید غدیر؛ غدیر را روز اکمال دین و اتمام نعمت برشمرده و خاطرنشان کردند: «مراد از کلمه الیوم در آیه شریفه روز غدیر است، روزی که اسلام به عنوان دین الهی کامل شد و آخرین و مهمترین نعمت الهی یعنی نعمت ولایت بر مسلمانان عرضه گشت.»

وی ادامه داد: برخی که روز غدیر را روزی کم اهمیت جلوه می‌دهند و معتقدند پیامبر اکرم(ص) در جمع محدودی از مسلمانان محبت به امیر المومنین(ع) را اعلام کردند؛ با آیاتی که به طور قطع در ایام غدیر و اعلان ولایت صورت گرفته چه خواهند کرد؟ آیا صرف اعلام دوستی و محبت علی بن ابیطالب(ع) باعث می‌شود تا خدای متعال خطاب به پیامبر(ص) بگوید: «یا ایها الرسول بلّغ ما انزل الیک من ربک و ان لم تفعل فما بلّغت رسالته» یا آیه نازل نماید: «الیوم یئس الذین کفروا من دینکم...»؟

حضرت آیت الله مهدوی کنی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کتاب اسرار علوم آل محمد(اثر سلیم بن قیس) بیان نمودند: «برای برخی از مسلمانان عجیب است که چرا خیلی از صحابه، پس از پیامبر(ص) سخن پیامبر(ص) را زیر پا نهاده و به آن پشت کردند.

رییس مجلس خبرگان رهبری راه و رسم خود را دنبالهروی از خط امام و رهبری دانستند و از رفتارهای منافقانه که هر لحظه به سویی کشیده می‌شود انتقاد کردند، وی انقلاب را متعلّق به امام دانستند و رهبری را نایب امام و دنبالهرو امام برشمردند.

آیت الله مهدوی کنی در بخش پایانی بیانات خود روحانیت را سربازی امام زمان(عج) و لباس پیامبر را مایه فخر و مباهات دانسته و افزودند: «امیرالمومنین(ع) میفرمایند که العلماء باقون ما بقی الدهر، البته کسی که این لباس را می‌پوشد باید ادب این لباس را رعایت کند و حریم سربازی را نگه دارد»، وی در انتها، خاطراتی از دوران زندان و دوران طلبگی خود را بیان کردند.

در پایان این مراسم 12 نفر از دانشجویان دانشگاه به دست آیت الله مهدوی کنی عمامهگذاری کردند.

حاشیه مراسم:

- حضور علما در این مراسم چشم گیر بود. علاوه بر حضرات آیات مهدویکنی و باقریکنی، جمع زیادی از اساتید نیز حضور داشتند.

- حجت الاسلام و المسلمین میرلوحی اسامی معمّمین جدید را قرائت نمودند و آنها با حضور در جایگاه مراسم، به دست مبارک آیت الله مهدوی کنی معمّم شدند.

- حضور دانشجویان نیز در این مراسم چشمگیر بود. دانشجویان پس از نماز در مسجد باقی ماندند و مراسم را پیگیری کردند.

- برخی از روحانیونی که سال قبل در این روز، معمّم شده بودند نیز در این جلسه حاضر بودند.

- حضرت آیت الله مهدوی کنی ضمن عمامهگذاری، هدایایی نیز به این افراد اهدا نمودند./966/د102/ن

ارسال نظرات