۰۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۱۸۸۰۲۴

برگزاری آیین جشن عید غدیر با حضور مراجع و علما/ معمم شدن شماری از طلاب حوزه

خبرگزاری رسا ـ همزمان با شب و روز عید سعید غدیر خم مراسم جشن و سرور در بیوت مراجع تقلید برگزار شد و شماری از طلاب حوزه علمیه قم به دست مراجع تقلید معمم شدند.
عمامه گذاري طلاب حوزه علميه سفيران هدايت مراسم عمامه گذاري طلاب مراسم عمامه گذاري طلاب مراسم عمامه گذاري طلاب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم عمامه گذاری در شب و روز عید غدیر خم در بیوت مراجع تقلید برگزار و تعدادی از طلاب حوزه علمیه قم به دست مراجع تقلید ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.
بر اساس این گزارش، طبق سنتی دیرینه و در روز عید غدیر خم، طلاب حوزه‌های علمیه به دست مراجع تقلید ملبس به لباس مقدس روحانیت می‌شوند.
شب گذشته تعدادی از طلاب مدرسه علمیه اباصالح(ع) و امروز نیز برخی از طلاب حوزه‌علمیه قم به دست حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید معمم شدند.
آیین عمامه گذاری طلاب امروز با حضور حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در مدرسه امیرالمؤمنان(ع) برگزار شد و تعدادی از طلاب به دست این مرجع تقلید ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی نیز شب گذشته در مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) حضور پیدا کرد و دوازده نفر از طلاب این مدرسه به دست این مرجع تقلید معمم شدند.
آیین عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه در بیوت مراجع تقلید حضرات آیات شبیری زنجانی، سبحانی و علوی گرگانی نیز برگزار شد.
در شب عید غدیر خم 5 نفز از طلاب مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) نیز با حضور رییس این مرکز ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.
مراجع تقلید در آیین عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه قم برای طلاب معمم آروزی موفقیت در راه تبلیغ دین کرده و بر ضرورت اهتمام ویژه آنها به لباس روحانیت و ترویج دین اسلام تأکید کردند.
آیین عمامه گذاری طلاب حوزه‌های علمیه در دیگر شهرستان‌ها نیز در شب روز عید غدیر با حضور علمای بلاد برگزار شد.
گفتنی است، در شب و روز عید غدیر قم و دیگر شهرهای کشور مملو از نور و سرور بود و عاشقان و دلدادگان ولایت و امامت به جشن و سرور پرداختند.
زائران و مجاوران حضرت معصومه(س) دیشب و امروز با حضور در حرم کریمه اهل بیت به جشن و شادمانی پرداختند و این روز بزرگ را به ایشان تبریک گفتند.
مراسم مولودی خوانی و سخنرانی در شب و روز عید غدیر خم در حرم کریمه اهل بیت برگزار و مداحان به ذکر فضائل حضرت علی و سخنرانان به جایگاه بزرگ امامت و ولایت در اسلام پرداختند./927/پ202/ج
ارسال نظرات