۱۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۱۸۶۹۰۱
امام جمعه قم:

دست سازش و ذلت به دشمن در ادبیات نظام اسلامی ایران جای ندارد

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی از نرمش یاد کردند نه از چرخش و سخن از قهرمانانه به میان آوردند نه ذلیلانه،‌ گفت: جمهوری اسلامی ایران با تأسی به حماسه ساز عاشورا دست سازش و ذلت به احدی نخواهد داد.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي توليت آستانه کريمه اهل بيت(ع)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، امام جمعه قم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت برگزار شد، با اشاره به رابطه ایران با کشورهای دنیا، گفت: دلایل قطع رابطه و ایجاد رابطه با کشورها یک امر راهبردی و اساسی است.
دشمنی استکبار جهانی با ایران به خاطر پیروی ما از اسلام است
امام جمعه قم یکی از علل قطع ارتباط با برخی از کشورها را قبول نداشتن مکتب ما از سوی آنها دانست و ابراز کرد: ‌قرآن در این باره می‌فرماید؛ ‌دشمنان کفر می‌ورزند به این چیزی که ما به عنوان اسلام ناب محمدی اعتقاد داریم.
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با بیان این‌که دشمنان، امام و رهبر و ملت ایران را قبول ندارند، افزود: دشمنان با دین اسلام مشکل دارند و همان گونه که در قرآن آمده کفار به خاطر دشمنی با دین اسلام حاضرند پیامبر اسلام و مسلمانان را از سرزمین مکه اخراج کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با تأکید بر این‌که دشمنان اگر بر مسلمانان تسلط پیدا کند دشمنی خود را آشکار کرده و با دست و زبان خود آنها را آزار می‌دهند، گفت:‌ آنها با امپراتوری رسانه‌ای خود و با مصاحبه‌ها، تهاجم فرهنگی و قرآن سوزی و کاریکاتورهای موهن خود به اذیت و آزار مسلمانان می‌پردازند.
وی با اشاره به دلایل قطع رابطه برخی از کشورها با ایران، اظهار کرد: ‌دشمنان با این کار خود می‌خواهند ما را موضع دین، قرآن، رهبری و ولایت دور کنند.
امام جمعه قم تأکید کرد: اگر دشمنان بحث حقوق بشر، مسائل هسته‌ای و حمایت از حزب الله و سوریه را مطرح می‌کنند بهانه‌ای بیش نیست چون آنها می خواهند ما به پیامبر(ص)، قرآن و عترت اعتقاد نداشته باشیم.
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با اشاره به آیات قرآن، گفت: دشمنان هیچ‌گاه دلشان با مسلمانان صاف نمی‌شود مگر این‌که ما دین خود را رها کنیم و به دین و مرام آنها گرایش پیدا کنیم.
رفتار آمریکا با نوکران خودفروخته خود درس آموز است
وی برخورد استکبار جهانی با مهره‌های خودفروخته خود در برخی از کشورهای اسلامی را درس آموز خواند و گفت: حسنی مبارک اخیرا اعتراف کرد من متوجه شدم بعد از آن همه خدمت و نوکری به آمریکا آنها مرا نمی خواهند.
امام جمعه قم تصریح کرد: ما حاضریم با هر یک از کشورها که سر سودای براندازی نظام نداشته باشند و حاضر باشند با زبان تکریم و نه تهدید و تحریم با ما مذاکره کنند، مذاکره کنیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی از نرمش یاد کردند نه از چرخش و سخن از قهرمانانه به میان آوردند نه ذلیلانه،‌ تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با تأسی به حماسه ساز عاشورا دست سازش و ذلت به احدی نخواهد داد.
مرجعبت عراق عامل بازدارنده برای ورود تروریست‌ها
وی در ادامه حوادث تروریستی اخیر در کشورهای اسلامی را مورد توجه قرار داد و با اشاره به دخالت دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی برخی از کشورهای منطقه با هدایت رژیم صهیونیستی و آمریکا، گفت:‌ در عراق و پاکستان هر چند شیعیان بیشتر مورد هدف هستند اما دشمن برای این‌که به جنگ طایفه‌ای و مذهبی دامن بزند از هر دو طایفه شیعه و سنی قربانی می‌گیرد.
امام جمعه قم با بیان این‌که این روزها با فروکش کردن مقداری از بحران در سوریه، ترویست‌های وهابی به کشورهای همجوار همچون عراق وارد شده‌اند، ابراز کرد: نقش مرجعیت شیعه در عراق به عنوان یک عامل بازدارنده است و مردم عراق نیز از ورود به عرصه جنگ طایفه‌ای و مذهبی خودداری می‌کنند.
وی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت زائران ایرانی بیت‌الله الحرام،‌خاطرنشان کرد: زائران ایرانی تنها به جرم برائت جستن از مستکبران مظلومانه به شهادت رسیدند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی دیدار رهبر معظم انقلاب با نخبگان دانشجو را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: رهبری در این دیدار بر رشد علمی کشور تأکید کردند و فرمودند که دشمنان همواره به دنبال عدم پیشرفت مسلمانان هستند.
امام جمعه قم با بیان این‌که یکی از مناسبت‌های این هفته روز عرفه است همگان را به بهره برداری از این روز بزرگ توصیه کرد و گفت: پیامبر اکرم می‌فرمایند؛ خداوند در هیچ روزی مانند عرفه بندگانش را از آتش دوزخ نجات نمی‌دهد.
وی عید سعید قربان را از دیگر مناسبت‌های پیش رو ذکر کرد و اظهار داشت: حضرت ابراهیم(ع) فرزند خود را برای اجرای فرمان خداوند به قربان‌گاه برد و مردم ایران نیز در دوران جنگ تحمیلی و هر زمانی که اسلام و انقلاب نیاز به فداکاری داشته‌ فرزندان و جان و مال خود را در راه دین فدا کردند./927/پ201/س
ارسال نظرات