۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۱۸۶۴۴۷
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

رهنمودهای رهبر انقلاب معیار برنامه‎ریزی های مسؤولان باشد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در همه برنامه ها و استراتژی ما فصل الخطاب است، یادآور شد: همه حرکات، معیارها و برنامه ریزی های ما باید براساس رهبری و نظرات ایشان باشد.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بعدازظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه روسای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا اظهار داشت: در هر پست و مقامی باید توجه به اهل بیت(ع) سرلوحه کار ما باشد و بدانیم بدون نظر اولیای الهی راه به جایی نمی بریم.

 

وی با گرامیداشت سالروز شهادت امام جواد(ع) افزود: این امام بزرگوار از جمله امامانی بودند که در دوران جوانی به شهادت رسیدند و بر همه ما لازم است که در رابطه با زندگی اهل بیت(ع) برای جامعه جوان روشنگری کنیم.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به روایتی از امام جواد(ع) یادآور شد: روزی امام جواد(ع) یکی از محبان خود را خوشحال بر درب منزل خود دید، سوال فرمودند: چه شده که اینقدر شادی، عرض کرد امروز گرسنه ها را سیر کرده و برهنه ها را پوشاندم و به همین جهت مسرورم؛ امام فرمود: کارخوبی کردی اما کاری نکن که عملت ضایع شود؛ عرض کرد من که منتی نگذاشتم تا اجر من ضایع شود؛ حضرت فرمود: این شادی خود را از حد متعارف و معمول بیشتر نکن که غرور به تو دست می دهد و اجرت را ضایع می کند.

 

وی ادامه داد: لذا میز و پست و صندلی و مقام این دنیا برای ما فانی و زودگذر است و باقی نمی ماند و آنچه ماندنی و ماندگار است کمک و نیکی به خلق خداوند است.

 

مدیر کل ارشاد مازندران ادامه داد: وجود مدیران در هر شهرستانی منشاء و خیر و برکت است و باید دیدگاه های امام جمعه و فرماندار شهرستان مورد توجه قرار گرفته و در چارچوب فرمایشات رییس شورای فرهنگ عمومی و امام جمعه باید حرکت شود.

 

وی افزود: میز و پست و مقام برای هیچ کسی ماندگاری ندارد و همه ما باید روزی از این مقام ها جدا شویم اما خدمتگزاری به مردم در مدت خدمت از مهم ترین مؤلفه هایی است که مدیران ولایی و ارزشی ما باید به آن توجه لازم و کافی داشته باشند.

 

مدیر کل ارشاد مازندران اظهار داشت: عرصه فرهنگ و هنر عرصه ماندگاری و بقاء است و کسانی که در این عرصه هستند همیشه ماندگار و جاودانه خواهند ماند.

 

وی با بیان این که رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در همه برنامه ها و استراتژی ما فصل الخطاب است، یادآور شد: همه حرکات، معیارها و برنامه ریزی های ما باید براساس رهبری و نظرات ایشان باشد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به این که سال ها است که شاهد هجمه های فرهنگی از سوی دشمنان به مبانی دینی خود هستیم، تصریح کرد: گسترش هر چه بیشتر ارزش های دینی در جامعه تنها راه عبور از فتنه انگیزی دشمنان در این عرصه است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که عرصه فرهنگی عرصه مهم و حساسی است، ادامه داد: دشمنان نیز به دلیل حساسیت موجود در این عرصه همه توان و ابزار خود را در جهت تضعیف فرهنگ دینی ما به کار گرفته اند.

 

وی با بیان این که نقش علمای بزرگ در حراست از فرهنگ دینی و اسلامی ما همواره برجسته و حائز اهمیت بوده است، تصریح کرد: علما و روحانیت در تاریخ در صف اول دفاع از مبانی دینی و شریعت محمدی حضور داشته و دارند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، روحانیت را از پیشگامان و حافظان فرهنگ اسلامی ما معرفی کرد و گفت: اگر از خودگذشتگی و تلاش های بزرگان دینی ما نبود وضعیت دینی امروز را نداشتیم.

 

حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: نکا از شهرستان های فعال در زمینه فرهنگ و هنر است که باید با تعامل مناسب با امام جمعه و فرماندار و مسؤولین در جهت رشد و ترقی و پیشرفت فرهنگ و هنر گام های بلندتری برداشته شود.

 

وی بیان داشت: حوزه فرهنگ و هنر با دریایی از برنامه ها و ایده ها و مسائل فرهنگی و هنری دست به گریبان است اما متاسفانه در زمینه بودجه با مشکل مواجه هستیم که مسؤولان استانی و استاندار و بزرگان باید کمک کار ما در این زمینه باشند.

 

فرماندار نکا نیز در این جلسه یادآور شد: باید نقاط قوت در هنر شهرستان مورد توجه قرار گیرد و در جهت رشد و توسعه آن اقدام شود.

 

علی رجبی با بیان این که ایجاد فضای شاد و مناسب فرهنگی در محله عباس آباد نکا از جمله برنامه های مهم در دوران تصدی مدیریت رییس ارشاد سابق بوده است، گفت: خوشبختانه ارشاد در رابطه با محله آسیب پذیر عباس آباد و انجام فعالیت های فرهنگی و هنری کمک کار ما بوده است که امیدواریم در ادامه راه نیز این کمک ها استمرار یابد.

 

وی افزود: فرهنگ و ارشاد جایگاه ویژه ای در نهادینه کردن فرهنگ بومی و اسلامی دارد و در همین مدت کوتاه خدمت بنده در این شهرستان خدمات ارزنده ای از سوی ارشاد نکا انجام شده است.

 

گفتنی است، در این مراسم با قدردانی از تلاش رسول هادی زاده رییس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا، محمد علی صفر پور بعنوان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا با حکم مکدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران معرفی شد./950/پ202/ب

ارسال نظرات