۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۱۸۶۴۱۴
استاد حوزه علمیه:

امام جواد الگوی سعادت و پیشرفت جوانان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه لرستان با تأکید براین که امام جواد(ع) الگوی جوانان و نوجوانان برای رسیدن به سعادت و پیشرفت هستند، گفت: امام جواد(ع) الگوی سعادت و پیشرفت جوانان است.
شهادت امام جواد(ع)

حجت الاسلام سید مصطفی طاهری، کارشناس و پژوهشگر امور دینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با بیان این که سیره زندگی امام جواد(ع) در زندگی جوانان تبیین و ترویج داده شود، بیان داشت: زندگی  و منش این امام جوان به عنوان الگوی جوانان و دانش آموزان موجب دستیابی به سعادت و پیشرفت آنان می شود.

وی گفت: قشرهای گوناگون جامعه با الگوگیری مطلوب در عرصه علمی، اخلاقی و سیره زندگی ائمه اطهار (ع) و برنامه‌ریزی مناسب می‌توانند به اهداف عالی، کمال و سعادت در زندگی برسند.

کارشناس امور دینی با اشاره به این که امام جواد (ع) در سن کم به شهادت رسید، ادامه داد: زندگی کوتاه امام جواد (ع) برای جوانان سر منشأ فضل و هدایت است.

وی با اشاره به این که امام جواد(ع) به کسب علم اهمیت می داد، افزود: بر جوانان مسلمان و مشتاق اهل بیت (ع) شایسته است که از فرصت جوانى بهره گرفته و در جستجوى دانش با تمام وجود تلاش کنند و رهنمودهاى این امام بزرگوار را در زمینه علم و دانش را چراغ راه خویش قرار دهند.

حجت الاسلام طاهری با بیان این که جوانان در زندگی به دنبال الگو هستند تا بتوانند با الگوگیری، روش زندگی خود را انتخاب کنند، بیان داشت: باید سیره و نحوه زندگی اهل بیت (ع) را به جوانان معرفی  کنیم تا با الگوگیری از اهل بیت (ع) این موضوع محقق شود.

استاد حوزه علمیه لرستان با بیان این که ساخت فیلم و سریال‌های مذهبی از جمله زندگینامه امامان و بزرگان دین براساس مستندات صحیح، درست و پخش آن از رسانه ملی می‌تواند الگوسازی خوبی برای جوانان باشد، افزود: با انجام این امر، اقشار گوناگون جامعه با نحوه زندگی آن بزرگواران آشنا می‌شوند.

حجت الاسلام طاهری در پایان نقش رسانه‌های عمومی را بسیار مهم در اطلاع‌رسانی دقیق و سریع دانست و افزود: رسانه ها به عنوان یک مرجع و منبع بزرگ علمی می‌توانند جوانان و نوجوانان را با سیره زندگی ائمه(ع) آشنا کنند./9451/ت302/ب

ارسال نظرات