۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۱۸۶۳۰۴
امام جمعه گرگان:

آگاهی بخشی مهم ترین رسالت ائمه جمعه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، آگاهی بخشی و روشنگری در جامعه را از جمله مهم ترین رسالت های ائمه جمعه دانست و تصریح کرد: ائمه جمعه با شناخت صحیح از توطئه های دشمنان مردم آگاه کرده و در مسیر صحیح هدایت می کنند.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان ظهر امروز در مراسم معارفه امام جمعه جدید شهرستان علی آباد کتول به جایگاه نماز جمعه در نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: نماز جمعه به عنوان یکی از رویش های مهم انقلاب اسلامی است.

 

امام جمعه گرگان، پایگاه عبادی سیاسی نماز جمعه را نمایش وحدت و همدلی ملت ایران در دفاع از آرمان های امام و انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: نماز جمعه پایگاهی برای خنثی کردن توطئه های دشمنان علیه نظام اسلامی است.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که دشمنان همواره از صفوف به هم پیوسته ملت بزرگ ایران در نماز جمعه هراسان بوده و هستند و به همین دلیل همه توان خود را در جهت تضعیف جایگاه این پایگاه عبادی و سیاسی به کار گرفته اند.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که نماز جمعه یکی از مهم ترین جایگاه های دفاع از انقلاب، نظام و ولایت فقیه است، تصریح کرد: ائمه جمعه هر هفته با خطبه های ارزشمند خود بسیاری از توطئه های دشمنان را خنثی می کنند.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، آگاهی بخشی در جامعه را از مهم ترین رسالت های ائمه جمعه دانست و تصریح کرد: ائمه جمعه با شناخت صحیح از توطئه های دشمنان مردم آگاه کرده و در مسیر صحیح هدایت می کنند.

 

آیت الله نورمفیدی با اشاره به این که نظام سلطه از ابتدای پیروزی انقلاب همواره تلاش کرده فضای ناامیدی را به جامعه القا کند، بیان داشت: هوشیاری و درک صحیح ملت ایران از وضعیت روز جامعه مانع از تحقق توطئه های دشمنان شد.

 

وی با اشاره به این که ائمه جمعه و روحانیت آگاه همواره در خط مقدم دفاع از انقلاب و ولایت فقیه حضور دارند، بیان داشت: تلاش ها و زحمات بی منت روحانیت آگاه در 34 سال اخیر پایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی را مستحکم کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان، ائمه جمعه را پیوند دهنده مردم و حکومت دانست و خاطرنشان کرد: ارتباط مستمر و تنگاتنگ ائمه جمعه در شهرستان ها نقش بسیار اثرگذاری در تقویت جایگاه نماز جمعه در میان مردم دارد.

 

امام جمعه گرگان، برگزاری نماز  جمعه را همچون حج دانست و خاطرنشان کرد: حج یک نوع جهاد است و نماز جمعه نیز همانند حج است.

 

وی با اشاره به این که نماز جمعه در روایات و احادیث دینی بسیار مورد توجه قرار گرفته است، بیان داشت: در روایات آمده هر کس سه هفته از روی بی اعتنایی در نماز جمعه شرکت نکند، خداوند بر دل او مهر می زند.

 

گفتنی است، در این دیدار حجت الاسلام موسوی به عنوان امام جمعه جدید شهرستان علی آباد کتول معرفی شد./950/پ202/س

ارسال نظرات