۱۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۱۸۶۲۴۱
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی مطرح کرد؛

امید افکار عمومی به رفع تحریم‌های ظالمانه/ گفت‌وگوهای سیاسی به لبخندها و تعارفات خلاصه نشود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دولت با تدبیر و امید در مسائل جهانی و مسائل داخلی افکار عمومی را متوقع ساخته و همه امید دارند که با سرپنجه تدبیر تحریم‌های ظالمانه برداشته شود، به مسؤولان اجرایی کشور توصیه کرد که مراقب باشند گفت‌وگوهای سیاسی آنان با غربی‌ها به لبخندها و تعارفات خلاصه نشود.
حجت الاسلام کاظم صديقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران به ارزیابی سفر رییس جمهور و هیأت همراه به آمریکا و شرکت در اجلاس سالانه سازمان ملل متحد پرداخت و گفت: باید حوادث اتفاق افتاده در این سفر و نکات مثبت و برجسته آن را به عنوان نذر شکر به درگاه پروردگار تقدیم داشت.

 

وی تصریح کرد: رییس جمهور نظام جمهوری اسلامی و منتخب مردم متدین و انقلابی ایران در تریبون جهانی سازمان ملل توانست به خوبی داد مظلومیت ملت قهرمان ایران را به گوش جهانیان برساند و تحریم‌های غیرقانونی ظالمانه را محکوم و ظالمانه بودن آن را به خوبی تبیین کند.

 

امام جمعه موقت تهران در ادامه افزود:‌ از اینکه رییس جمهور از آرمان فلسطین دفاع می‌کند و در مسأله سوریه آنچه باید برخورد کند برخورد می‌کند، باید گفت که شکرالله مساعیک و جزاه‌الله ان امام المسلمین و امام المسلمین خیر الجزا.

 

دستورالعمل امام علی‌(ع) درباره صلح با دشمن

 

وی با بیان این که اسلام دین صلح و همزیستی مسالمت‌آمیز است، اظهار کرد: در دستورات امیرمؤمنان‌(ع) و آیات قرآن کریم دعوت شده‌ایم تا دشمن مانعی سر راه ما نمی‌تراشد با همه قرار مسالمت منعقد کنیم و پیمان‌های دفاعی و همکاری ببندیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: پیامبر اکرم‌(ص) با یهود مدینه و اقوام مختلف پیمان‌های مسالمت‌آمیز و دفاعی داشتند و در دستورالعمل امام علی‌(ع) به مالک اشتر آمده که اگر دشمن تو را به صلح فراخواند از او قبول کن اما مراقب باش که این دام و فریب نباشد، همه حساسیت در این نکته نهفته است.

 

وی با اشاره به تعبیر زیبای نرمش قهرمانه که در سخنان رهبر معظم انقلاب مکرر آمده است، ابراز کرد: ما ملتی با فرهنگ، متکی به منطق و عقلانیت و عاطفی هستیم، همه خلق را عائله خدا می‌دانیم که حضرت علی‌(ع) به مالک فرمودند«این ملتی که تو به آنها خدمت می‌کنی یا برادران تو در دین تو هستند و یا نظیر تو هستند در خلق».

 

ملت ایران جنگ را خلاف خلقت بشر می‌داند

 

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تأکید کرد: ما نه تنها از مظلومیت مردم فلسطین حمایت می‌کنیم بلکه عواطف اسلامی اقتضا می‌کند دلسوز مظلومانی باشیم که مسلمان نیستند اما تحت ظلم هستند، ما دلسوز بشریت هستیم، جنگ را خلاف خلقت بشر می‌دانیم.

 

وی با بیان این که ملت ایران آغازگر هیچ جنگی نبوده، نیست و نخواهد بود، اما در برابر زورگویی، باج‌خواهی و افزون طلبی ملتی است که از امام حسین‌(ع) درس آموخته است، گفت: نهضت ما نهضت حسینی‌(ع) و رهبر ما فرزند امام حسین‌(ع)، خمینی‌(ره) است.

 

امید افکار عمومی به رفع تحریم‌های ظالمانه

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به فضای جدیدی که پس از انتخابات برای کشور پیش آمده است، یادآور شد: دولت با تدبیر و امید در مسائل جهانی و مسائل داخلی افکار عمومی را متوقع ساخته و همه امید آن دارند که با سرپنجه تدبیر تحریم‌های ظالمانه برداشته شود و فضای تنفس جدیدی نه برای ملت ایران، بلکه برای ملت اروپا و آمریکا که از این تحریم کمتر از ما ضربه ندیده‌اند، ایجاد شود.

 

امام جمعه موقت تهران افزود: قطعا حرکت قهری دوام ندارد و آنها بیشتر از ما نیاز دارند که این تحریم‌ها شکسته شود، اما باید دانست که گفت‌وگو، حرکت‌های سیاسی و برخوردهای دیپلماسی تاکتیکی است که هر جمعیتی اشراف بیشتر و ادبیات بهتر و واقع‌بینی‌های خاص خودش را با اتکای پشتوانه عظیم اقتدار پیش ببرد، صاحب ابتکار است.

 

وی تصریح کرد: رییس جمهور و دولتی که متکی به قدرت خدا و برخوردار از توکل و سرشار از توسل به اهل بیت‌ عصمت و طهارت‌(ع) و پشتیبانی ملتی که هم شهید داده و هم آماده شهادت و در هیچ فرصتی از برخورد با مشکلات مأیوس، خسته نمی‌شود و عقب‌نشینی نمی‌کند، است، باید با یک ابتکار و خلاقیت و پیشتازی و هجمه با تاکتیک‌های مدرن بتواند بر روش‌های خصم فائق آید.

 

گفت‌وگوهای سیاسی به لبخندها و تعارفات خلاصه نشود

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: ملت عظیم و رهبر هوشیار و بیدار و افکار عمومی امروز این امر را از رییس جمهور مطالبه می‌کنند و همان‌گونه که مقام معظم رهبری با یک تشبیه گویا مطلب را رساندند این گفت‌وگوهای سیاسی به لبخندها و تعارفات خلاصه نشود که ظواهر قضیه است.

 

وی خاطرنشان کرد: باید بدانید که رقیب و حریف شما کیست، حریف و رقیب ما بسان رقیب در میدان کشتی است همان‌گونه که قهرمان کشتی وقتی بر روی تشک می‌رود، در مقدمات کشتی ممکن است نرمش تاکتیکی داشته باشد اما این نرمش، مقدمه پرش است و هر دو می‌دانند هدف چیست.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امروز جنگ دیپلماسی، اراده‌ها و گفت‌وگوها است، هشدار داد: در این جنگ باید متوجه باشیم دشمن، دشمنی است که ضربه زدنش به ایران اختصاص به بعد از انقلاب ندارد و مسبوق به کودتای 28 مرداد است و دائما با روش‌های خاصی ملت‌های جهان سوم را ضربه فنی کرده است.

 

 

وی یادآور شد: ما نه قصد تجاوز و ظلم داریم و نه ظلم می‌پذیریم، اما امیدواریم که این حرکت خوب سیاسی ادامه داشته باشد که هم منطقه را و هم جهان را از یک بن بست و چالش و بحران بیرون بکشد که این تنها خدمت به ملت ایران نیست بلکه خدمت به آمریکا، اروپا و منطقه هم خواهد بود.

 

بی‌صداقتی کاخ سفید پس از مذاکره تلفنی / نرمش‌های سران ایران افشاگرانه است

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی تصریح کرد: با این که تاکتیک، تاکتیک گفت‌وگو و ادبیات بین‌المللی و جاذبه و باز کردن آغوش برای قبول صلح پایدار و عادلانه است، اما پس از آن که آن مذاکره تلفنی واقع شد دیدیم که کاخ سفید بی‌صداقتی به خرج داد و دو مطلب در ابتدای گفت‌وگو مشت آمریکا را باز کرد.

 

وی با ابراز امیدواری نسبت به این که آمریکایی‌ها بیدار شوند که دنیا بیدار شده است، گفت: این نرمش‌ها افشاگرانه است، از اول هم ما جنگ طلب نبودیم اما پس از مذاکره تلفنی مطرح کردن این که گزینه جنگ هنوز روی میز است یا مذاکره تلفنی معلول تحریم‌های شکننده است، صحیح نبود.

 

خطیب جمعه این هفته تهران با اشاره به اعمال تحریم‌های به اصطلاح فلج‌کننده از سوی آمریکا در سال 90 و عدم عقب‌نشینی ملت ایران، اظهار کرد: ملت ایران ملتی صلح‌طلب، دلسوز، عاطفی که از آدمکشی، خونریزی و هر نوع حرکتی که به زیان بشریت واقع باشد نفرت دارد.

 

گفتار تنها را معیار نمی‌دانیم و منتظر عمل هستیم

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: ملت ایران هرگز دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و نیست و معتقد است که باید سلاح‌های هسته‌ای از میان بشر برچیده شود، اما با تجربه 34 سال مقاومت به دنیا نشان داده که امروز هم سخنش این است که از حقوق حقه خود در استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای و حفظ اصول تاکنون عقب‌نشینی نکرده و هیچ گاه زیر بار زور نخواهد رفت.

 

وی به دولتمردان آمریکا نصیحت کرد که از رژیم جعلی اسرائیل که قدرت مقاومت به هیچ‌وجه ندارد دست بردارند و با بیان این که رییس جمهور این کشور پس از تغییر مواضع نباید تحت تأثیر نخست‌وزیر این رژیم غاصب قرار گیرد و لحن خود را تغییر دهد، گفت: رییس جمهور آمریکا بیاید با ایران دست به دست هم دهند و تحریم‌ها را بشکنند و بدانند که ما گفتار تنها را معیار نمی‌دانیم و منتظر عمل هستیم./920/پ201/س

ارسال نظرات