۰۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۱۸۵۱۷۳
حجت الاسلام والمسلمین ری شهری:

اخلاص برکات کار را مضاعف می‌کند

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه و تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) با بیان این که اگر حسن توفیق نباشد در راه درست خدا هم گم می‌شویم، گفت: سه کار است که موجب رحمت و موفقیت انسان می‌شود.
حجت الاسلام و المسلمين ري شهري توليت آستان مقدس حضرت عبدالعظيم الحسني(ع)

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدی‌ری‌شهری، رییس دانشگاه و تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید که در دانشگاه قرآن و حدیث پردیس تهران در تالار شیخ مفید دانشگاه قرآن و حدیث برگزار شد، گفت: امیدواریم که شاهد موفقیت و برکت افزون تر این مجموعه باشیم.

رییس دانشگاه قرآن و حدیث پردیس تهران در ادامه گفت: یکی از مهم‌ترین نکاتی که در آغاز سال تحصیلی برای همه شما عزیزان قابل توجه است، این است که چه کاری باعث موفقیت بیشتر می‌شود و بتوانیم از فرصت مان بهتر استفاده کنیم که جواب همه اینها در فرازی از دعای صباح، منسوب به امیرالمؤمنین علی(ع) آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی‌ ری‌شهری با ذکر دعای مذکور ادامه داد: چند نکته قابل توجه است که اولین آن حسن توفیق است که نقش مهمی در کارها دارد، به طور مثال از بین دو دانشجو یا استاد یکی نتیجه بهتری را از کار خود می‌گیرد و دیگری موفقیت کمتری و حسن توفیق باعث می‌‌شود که آثار و برکات برای آن فرد بیشتر باشد.

وی با اشاره به کلام امام که می‌فرمایند: خدایا اگر حسن توفیق نباشد من در راه روشن تو گم می‌شوم، تصریح کرد: اگر حسن توفیق نباشد در راه درست خدا هم گم می‌شویم.

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) اظهار داشت: با توجه به دعای حضرت مبدأ حسن توفیق رحمت خاصه الهی است که این رحمت به دو قسم رحمت رحمانیه و رحمت رحیمیه تقسیم می‌شود و حسن توفیق از رحمت دوم است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی ‌ری‌شهری با بیان سوال سوم که مبدأ رحمت رحیمیه یا رحمت خاصه خداوند از کجا نشأت می‌گیرد گفت: ریشه این رحمت خاصه دست خود انسان است و هرچه از رحمت عامه خداوند خوب استفاده کنیم، برای رحمت خاصه زمینه ساز می‌شود.

وی در ادامه به استفاده از این رحمت پرداخت و گفت: اولی از آن اخلاص است که پر برکت بوده که کمک خداوند به این دانشجو و استاد بیشتر است و اخلاص برکات کار را مضاعف می‌کند و دومی از رحمت خداوند به کارگیری همه توان بوده زیرا هرچه تلاش برای خدا بیشتر باشد موفقیت بیشتر است و جهاد یعنی به کارگیری همه توان هست.

رییس دانشگاه قرآن و حدیث پردیس تهران تصریح کرد: اگر تلاش برای خدا شد روزی‌هایی دارد که آنها را باور نمی‌کرد و خوده من باور نمی‌کردم که در سال 74 این مؤسسه و تشکیلات شکل بگیرد زیرا که در زمان امام خمینی (ره) این تشکیلات در زیرزمین خانه خود در قم با 250 تومن که از امام گرفتم، فکر نمی‌کردم که به اینجا برسد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی‌ ری‌شهری با بیان این‌که شما برای خدا کار کن تا برکت آن را ببینی، ابراز داشت: توحید دو نوع دلیل دارد یکی فلسفی و دیگری تجربی است که خداوند می‌گوید: در زندگی انسان با تقوا مشکلات هست ولی بن بست وجود ندارد.

وی در ادامه دلیل سوم را اجتناب از گناه ذکر کرد و گفت: تلاش کنید در اول جوانی گناه نکنید و مواظب اعضای هفتگانه خود باشید و یکی از موارد موفقیت کم کردن معاشرت‌ها و دیگری سحرخیزی است که مخصوصا در کنار حضرت عبدالعظیم(ع) باشد، پر برکت تر است و این را بدانید که ماهیانه بیش از 500 میلیون از خزینه این حضرت برای این دانشگاه خرج می‌شود./9598/پ203/ج

ارسال نظرات