۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۸۴۲۱۵
به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

ادبیات پایداری در برنامه ترنم از رادیو معارف بررسی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ به مناسبت هفته دفاع مقدس، رادیو معارف با برنامه «ترنم» به بررسی ادبیات پایداری می‌پردازد.
ادبيات پايداري در برنامه ترنم از راديو معارف بررسي مي‌شود
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی رادیو معارف، همزمان با فرارسیدن هفته دفاع مقدس، برنامه «ترنم» با بررسی ادبیات پایداری و مولفه‌های آن تقدیم شنوندگان صدای فضیلت و فطرت می‌شود.
آثاری که توسط شاعران و نویسندگان پایداری (چه در زمان وقوع حادثه جنگ و چه بعد از آن) خلق شده است، حجم کمی نیست، ولی در اینکه این آثار تا چه حد توانسته در ابهام‌زدایی از این واقعه، رفع شبهات، روایت و ثبت حماسه‌‌ها، و به تصویرکشیدن و ماندگاری این ر‌ُخداد شگفت تاریخی موفق باشد، جای بحث و تأمل دارد که رادیو معارف با برنامه ادبی «ترنم» در صدد بررسی آن است.
اهتمام جد‌ّی در پرداختن به شعر و ادبیات پایداری، ارائه تعریفی دقیق و قابل استناد، تبیین مؤلفه‌های آن، و کالبد‌شکافی و آسیب‌شناسی این‌گونه‌ی ادبی، از موضوعاتی است که برنامه «ترنم» در سه قسمت در روزهای 24 و 31 شهریور و 7 مهر با کارشناسی اسماعیل امینی، شاعر، دکترای زبان و ادبیات فارسی و منتقد ادبی به آن می‌پردازد.
برنامه «ترنم» کاری از گروه معارف و جامعه به سردبیری و تهیه‌کنندگی امیر عباس خاقانی و اجرای کارشناسی محمدجواد شرافت روزهای یکشنبه از ساعت 16 از رادیو معارف پخش و دوشنبه‌ها از ساعت 2:15 بامداد بازپخش می‌شود.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت قسمت‌های پخش شده این می‌توانند به صفحه اختصاصی برنامه «ترنم» در سایت رادیو معارف مراجعه کنند./9191/د102/ن
ارسال نظرات