۲۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۱۸۴۰۸۷
نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله:

خدا محوری و ولایتمداری شهدا، اصلی مهم برای به ثمر نشستن این انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه محمد رسول‌الله با بیان این که خدا محوری و ولایتمداری شهدا، اصلی مهم برای به ثمر نشستن این انقلاب است، ادامه داد: عزت، آبرو و شرف ملت ایران از ایثارگری و فداکاری شهداست و پایه های نظام جمهوری اسلامی را شهدا با اطاعت پذیری از ولایت فقیه مستحکم کردند.
حجت الاسلام گواهي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام عبدالعلی گواهی، مسؤول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه محمد رسول‌الله امروز در یادواره سه تن از شهدای روستای ورپام منطقه هزارجریب نکا و بزرگداشت آیت الله شیخ مهدی ورپامی از علمای این منطقه اظهار داشت: شهدا در محضر علما درس دفاع از دین و ناموس آموختند و همچون شهدای کربلا جان خود را فدای اسلام کردند.

 

وی افزود: منطقه هزارجریب؛ مهد تمدن و عالم پروری است و دارای جایگاه ویژه ای در تربیت علما و روحانیان دینی داشته است که چهره زبده اخلاقی و دینی در جامعه اند اما ناشناخته باقی ماندند.

 

حجت الاسلام گواهی ادامه داد: این منطقه دارای علما و فقهای برجسته ای است که در شرایط سخت به تبیین دین به دور از تجمل گرایی پرداختند تا علوم دینی و اخلاقی در جامعه و در نقاط مختلف این کشور بسط و گسترش یابد.

 

وی با بیان این که وجود علما و فقهای بزرگ در این منطقه منشأ خیرات و مبرات برای این منطقه بوده است، افزود: این علما در دوران و شرایط سخت خدمات فراوانی را در حوزه علم و فقاهت به روستاهای دورافتاده نکا ارائه کردند که باید در پاسداشت نام و یادشان تلاش شود.

 

مسؤول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه محمد رسول‌الله در ادامه بیان داشت: اکنون بسیاری از کتب و آثار علمی و منابع فقهی این فقها و بزرگان دین باقی مانده است که متولیان امر باید در شناساندن و ترویج این منابع در بین نسل جدید اهتمام ویژه داشته باشند.

 

حجت الاسلام گواهی در ادامه سخنان خود با تاکید بر ترویج و نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه یادآور شد: با برگزاری چنین یادواره هایی می توانیم تا حدودی خلأ فرهنگی و عاطفی را در بین نسل های گذشته و فعلی بر طرف کنیم.

 

وی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر این که زنده نگه داشتن یاد شهدا، کمتر از شهادت نیست، یادآور شد: هر چه از تاریخ انقلاب اسلامی می گذرد خلأ وجودی این شهیدان را در جامعه بالاخص در میان نسل سوم و چهارم انقلاب بیش تر احساس می کنیم.

 

حجت الاسلام گواهی هدایت ویژه، تسلیم محض در برابر خداوند، رسیدن به رستگاری و برخورداری از نعمات الهی را از جمله فضیلت ها و پاداش مجاهدان راه خدا دانست که شهدا با مجاهدت و اهدای جان خود به دست آوردند.

 

مسؤول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه محمد رسول‌الله با بیان این که خدا محوری و ولایتمداری شهدا، اصلی مهم برای به ثمر نشستن این انقلاب است، ادامه داد: عزت، آبرو و شرف ملت ایران از ایثارگری و فداکاری شهداست و پایه های نظام جمهوری اسلامی را شهدا با اطاعت پذیری از ولایت فقیه مستحکم کردند.

 

حجت الاسلام گواهی یکی از ویژگی های به ثمر رسیدن این انقلاب را خدا محوری دانست که نشأت گرفته از شهدا است.

 

وی افزود: شهدا مدال افتخار و غرور ملت ایران هستند و ابهت و اقتدار امروز ما مدیون شهدایی است که از خود گذشتند تا ما زندگی آرامی داشته باشیم و نکوداشت نام و یادشان حداقل وظیفه ما است.

 

گفتنی است، مراسم بزرگداشت آیت الله شیخ مهدی ورپامی و یادواره سه شهید روستای ورپام هزار جریب نکا پاسدار شهید ابراهیم یوسفی، بسیجی شهید احمد برفامی و بسیجی شهید محمد تقی اسدی با حضور مسؤولان و مردم ولایتمدار نکا برگزار شد./950/پ202/ب

ارسال نظرات