۲۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۱۸۳۹۶۳
آیت‌الله صافی در دیدار وزیر ارشاد:

وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به معنای واقعی کلمه ارشاد اسلامی باشد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان ارشاد اسلامی را در این جایگاه مسؤولیت‌آور و بسیار بامعنا خواند و اظهار داشت: باید تلاش کرد تا در این وزارتخانه‌، ارشاد اسلامی به معنای واقعی خودش تحقق پیدا کند.
ديدار وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با آيت الله صافي گلپايگاني

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید در دیدار علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به وظیفه‌ خطیر و مسؤولیت سنگین این وزارتخانه گفت: اگر در راه رضای خدا حرکت کنید و فقط رضای خدا و شادی خاطر حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف را مد نظر قرار دهید،‌ به طور حتم موفق خواهید بود.

 

وی با بیان اینکه مردم علاقه‌مندند مسائل دینی و تربیتی مورد اهتمام جدی مسؤولان قرار گیرد، ادامه داد: توقعات مردم و جامعه از این وزارتخانه و به ویژه از شخص جنابعالی بالاست و برآورده کردن این توقعات همّت و تلاش بسیاری را می‌طلبد که امیدواریم با این پشتوانه‌ای که از شما سراغ داریم در این راه موفق باشید.

 

حضرت آیت‌الله صافی عنوان ارشاد اسلامی را در این جایگاه مسؤولیت‌آور و بسیار بامعنا خواند و اظهار داشت: باید تلاش کرد تا در این وزارتخانه‌، ارشاد اسلامی به معنای واقعی خودش تحقق پیدا کند.

 

وی فرصت کوتاه مسؤولان در عرصه‌ خدمتگذاری را هدیه‌ای از جانب خداوند دانست و اظهار امیدواری کرد که مسؤولان از این فرصت کوتاه را در جهت کسب رضایت حضرت ولی عصر ارواحنا له الفدا، دستیابی به مقاصد انقلاب، پاسداری از خون شهیدان و خدمت به مردم استفاده کنند.

 

این مرجع تقلید با اشاره به انتخاب مسؤولان نهادها و سازمان‌ها گفت: باید کسانی انتخاب شوند که دغدغه‌ اسلامی و انقلابی داشته باشند و از میان صالح‌ترین، باتجربه‌ترین، متعهد‌ترین افراد و از میان کسانی که در زمینه‌ خودشان سرآمد دیگران باشند، انتخاب شوند.

 

وی افزود: متأسفانه در سابق کسانی در وزارت ارشاد اسلامی بودند که به وظیفه‌ اصلی خود که همان ارشاد و هدایت جامعه است، عمل نکردند؛ و بلکه در صدد تخریب و فاسد نمودن عقاید جامعه بودند؛ و الان شما باید وضعیت را طوری سروسامان دهید که اوضاع بهتر شود و مشکلات برطرف گردد و اعتماد مردم و متدینان به شما و این وزارتخانه بیشتر گردد.

 

حضرت آیت‌الله صافی به ممیزی کتاب قبل از چاپ اشاره کرد و با ذکر اینکه ‌بعضی از نویسندگان نه صلاحیت علمی دارند و نه صلاحیت اخلاقی، ابراز داشت: باید تشویق کرد که اهل علم و فضل و کسانی که در جامعه‌ دارای جایگاه علمی هستند، به نگارش کتاب‌هایی مفید به حال جامعه روی آورند.

 

وی نسبت به انتشار بعضی از نشریات و نوع پوشش بانوان در آنها ابراز گله‌مندی کرد و با ذکر اینکه بعضی از آنها به دنبال تخریب و ضربه زدن به نظام و ارزش‌های اسلامی هستند ابراز امیدواری کرد که مسؤولان نسبت به سر و سامان دادن به این وضعیت اقدام کنند.

 

حضرت آیت الله صافی در پایان برای موفقیت مسؤولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیشبرد اهداف نظام اسلامی دعا کرد./920/د101/ی

ارسال نظرات