۲۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۱۸۳۹۳۹
مدیر حوزه های علمیه بابل خبر داد؛

افتتاح مرکز تخصصی حوزوی سعیدالعلما در بابل/ برپایی 8 کرسی درس خارج در بابل

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه شهرستان بابل از افتتاح مرکز تخصصی علامه سیعدالعلما با محوریت درس خارج فقه و اصول در بابل خبر داد.
افتتاح مرکز تخصصی حوزوی سعیدالعلما در بابل/ برپایی 8 کرسی درس خارج در بابل

حجت الاسلام عبدالعلی پوراکبر، مدیر حوزه های علمیه شهرستان بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری از افتتاح مرکز تخصصی علامه سیعدالعلما در بابل خبر داد.

 

وی با بیان این که کرسی درس خارج فقه و اصول به صورت کاملاً تخصصی در این مرکز فعالیت خود را آغاز خواهد کرد، افزود: مهم ترین فعالیت تخصصی این مرکز درس فقه و اصول است.

 

مدیرحوزه های علمیه شهرستان بابل با بیان این که این مرکز تخصصی با الگوگیری از دیگر مراکز تخصصی حوزوی در قم نظیر مرکز تخصصی ائمه اطهار حضرت آیت الله فاضل لنکرانی(ره) و همچنین دیگر مراکز تخصصی حوزوی فعال راه اندازی شده است، تصریح کرد: با راه اندازی این مرکز درس خارج فقه و اصول به صورت رسمی در استان دایر خواهد شد.

 

حجت الاسلام پوراکبر ادامه داد: بر اساس آیین نامه تنظیم شده طلابی که در این درس حاضر می شوند باید تقریرات کامل درس را زیر نظر استاد مشاور بنویسند و پس از تأیید از سوی استاد مربوطه گواهینامه گذراندن دوره تخصصی فقه و اصول به طلاب مورد نظر اعطاء خواهد شد.

 

وی با بیان این که طلابی که در گواهینامه شرکت در درس خارج فقه و اصول را دریافت می کنند در اولویت فعالیت های تبلیغی و علمی هستند، تصریح کرد: از توان این طلاب در جایگاه های مختلفی در کشور بهره گرفته خواهد شد.

 

مدیرحوزه های علمیه شهرستان بابل با اشاره به این که قبل از راه اندازی مرکز تخصصی سعیدالعلما کرسی های درس خارج در مدارس علمیه بابل دایر بود، ادامه داد: با آغاز به کار این مرکز برگزاری این دروس ساماندهی، کامل و رسمی تر خواهد شد.

 

حجت الاسلام پوراکبر همچنین از راه اندازی هشت کرسی درس خارج همزمان با آغاز سال تحصیلی در حوزه علمیه بابل خبر داد و تصریح کرد: این دروس با حضور اساتید برجسته و مجرب حوزه علمیه بابل برگزار خواهد شد.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: مراسم افتتاح رسمی مرکز تخصصی سعیدالعلما ساعت 16:30روز شنبه با حضور حجت الاسلام فرحانی در حوزه علمیه خاتم الانبیاء بابل برگزار خواهد شد./950/ت302/ب

ارسال نظرات