۱۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۴
کد خبر: ۱۸۳۶۱۵
با سخنرانی آیت‌الله استادی؛

همایش آموزشی توجیهی زائران قمی خانه خدا برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش آموزشی توجیهی زائران قمی خانه خدا با سخنرانی آیت‌الله استادی در مجتمع فرهنگی نخلستان قم برگزار شد.
همايش متمرکز آموزشي حجاج بيت الله الحرام در قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش آموزشی توجیهی زائران قمی خانه خدا بعد از ظهر دوشنبه 18 شهریورماه با سخنرانی رضا آیت‌الله استادی، امام جمعه قم در مجتمع فرهنگی نخلستان برگزار شد.
بر اساس این گزارش،‌ دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه طی سخنانی سفر معنوی حج را فرصتی مناسب برای بازبینی اعمال گذشته خواند و گفت: مسافران خانه خدا باید قبل از این سفر به اعمال گذشته خود بنگرند.
آیت الله استادی هدف از زیارت خانه خدا را عبادت و راز و نیاز دانست و اظهار کرد: زائر خانه خدا باید بداند که در چه مکانی قرار گرفته و قدر زمان را بداند و این طور نباشد که همه برای نماز بروند و ما به دنبال خرید باشیم؛ سوغاتی به اندازه نیاز باید خریداری شود و بیشتر وقت به عبادت بگذرد.
وی با تأکید بر این که زائران خانه خدا از آوردن سوغاتی ‌های نا مناسب پرهیز کنند، گفت: اگر حاجی چیزی را بیاورد که موجبات گناه افراد را فراهم کند خود او نیز در این گناه شریک است؛ چیزهایی بیاورید که سبب ارشاد و هدایت اطرافیانتان شود نه سبب گمراهی و معصیت.
در بخش دیگری از این مراسم، اکبر رضایی، مدیر حج و زیارت استان قم در سخنانی از اعزام نخستین گروه زائران استان قم به مدینه منوره طی دو روز آینده خبر داد.
رضایی بر همکاری زائران خانه خدا با ستادهای اجرایی مستقر در عربستان و مسؤولان بعثه تأکید کرد و گفت: مقررات کشور عربستان مورد توجه ویژه زائران قرار گیرد تا خدایی ناکرده دچار مشکل نشوند.
مدیر حج و زیارت قم تأکید کرد: زائرانی که از جوار کریمه اهل بیت به حج مشرف می شوند و نام قم را با خود حمل می کنند باید برای سایر زائران الگو و نمونه باشند.
در ادامه این همایش سرگرد جعفریان در سخنانی نکات امنیتی و توصیه‌های لازم به زائران خانه خدا را مطرح کرد.
گفتنی است، در این همایش یکی از کاروان‌های استان های قم با هدایت حجت‌الاسلام مقدادی به صورت نمادین اعمال و مناسک حج را برای زائران حاضر در این همایش به نمایش گذاشت./927/پ202/ی
ارسال نظرات