۱۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۱۸۳۳۰۶

اتحادیه اروپا مقابل فرانسه ایستاده است

خبرگزاری رسا ـ اروپائیان اولاند را رها کرده اند و در اجلاس گروه 20 اتحادیه اروپا از موضع آنگلا مرکل پیروی می کند.
اولاند

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، به نقل از رادیو فرانسه؛ تیترهای بزرگ، عناوین و گزارش های روزنامه های فرانسه به انزوای فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه در اجلاس رهبران کشورهای گروه بیست درباره مداخله نظامی در سوریه اختصاص یافته است.

روزنامه های فیگارو، لاکروا و اومانیته مقالاتی در این خصوص نوشته اند.

روزنامه فیگارو می نویسد که اروپائیان اولاند را رها کرده اند و در اجلاس جی 20 در سن پترزبورگ، اتحادیه اروپا از موضع آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، پیروی می کند و استفاده از زور و نیروی نظامی در سوریه را رد کرده اند.

هرمان وان رومپی، رئیس شورای اتحادیه اروپا، مخالفت خود را با هر گونه عملیات نظامی در سوریه اعلام کرده است. او به عنوان رئیس شورای اتحادیه اروپا خواهان یک راه حل سیاسی برای بحران سوریه می باشد و در کنار او اتحادیه اروپا از موضع آلمان حمایت کرده و راه خود را از راه فرانسه و آمریکا جدا کرده اند.

فیگارو ادامه می دهدکه در همین راستا، پاپ فرانسوا، رهبر کاتولیک های جهان برای اجلاس جی 20 پیامی ارسال داشته که در تاریخ کلیسای کاتولیک کم نظیر بوده است. پاپ خواهان کنار گذاشتن گزینه نظامی درباره سوریه است. او یک کشتار دیگر را بیهوده و عبث دانسته و از تمامی اعضای جی 20 خواسته که از یک راه حل صلح آمیز برای حل بحران در سوریه حمایت کنند.

مرکزیت کلیسای کاتولیک جهان مخالفت شدید خود را نسبت به حضور فزاینده گروه های افراطی در سوریه ابراز داشته است.

/1420/ 1409/ح

ارسال نظرات