۱۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۱۸۲۸۱۷

فرهنگ رضوی فرصت مناسبی برای آشنایی با آثار ولایی است

خبرگزاری رسا - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ و معارف رضوی، گفت: فرهنگ رضوی فرصتی است تا مردم بیشتر با آثار و تولیدات فرهنگ ولایی آشنا شوند.
فرهنگ رضوي

محمدتقی کائیدی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به میزبانی استان لرستان برای برگزاری نماهنگ رضوی، افزود: در دهه کرامت و همزمان با تولد امام رضا(ع) 16 جشنواره رضوی در کل کشور اجرا و در دیگر استانها در هفته فرهنگی برگزار میشود.

وی با اشاره به نقش آستان قدس در ترویج فرهنگ رضوی تصریح کرد: وجود مقدس امام ‏رضا(ع) شفافیت و بصیرت خاصی به زندگی سیاسی و اجتماعی مردم وارد کرده به‏ گونه ‏ای که نه تنها در داخل کشور بلکه خارج از مرزهای ایران اسلامی نیز علاقه مندان و مشتاقان بسیاری دارد و این مسأله فرصت ارزشمندی است که باید از آن به بهترین وجه برای ترویج فرهنگ رضوی استفاده کرد و روز به روز به وسعت این دریای عظیم افزود.

کائیدی با اشاره به این که در لرستان نخستین هفته فرهنگی رضوی با هدف ترویج فرهنگ رضوی و سیره امام رضا(ع) در بین کودکان و نوجوانان استان برگزار خواهد شد، ابراز داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از این مهم استقبال میکند.

وی افزود: به منظور ترغیب جوانان به سمت چنین معنویتی هرچه بیشتر باید بسترهای لازم را در درون خانواده و همچنین اجتماع فراهم کرد و با معرفی و شناساندن فرهنگ اصیل دینی به جوانان سطح بصیرت و قدرت تصمیم‏گیری و انتخاب راه درست آنها افزایش باید، به گونه‏ای برنامه‏ریزی شود که فرزندان از همان دوران کودکی با آموزه‏های دینی انس بگیرند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان با بیان این که  امروز دشمن برای اینکه بتواند به اهداف دیرینه خود دست پیدا کند اعتقادات و افکار نوجوانان و جوانان کشور را نشانه گرفته است، تصریح کرد: ما باید با تدابیر اساسی فرهنگ دینی و اسلامی خود را بیش از گذشته در بین نسل امروز ترویج دهیم.

کائیدی با بیان این که هفته فرهنگ رضوی فرصتی است تا مردم بیشتر با آثار و تولیدات فرهنگ ولایی آشنا شوند، تصریح کرد: افتخار ما این است که شیعه و پیرو ائمه هستیم و نیاز است که فرهنگ و سیره این بزرگواران را در بین کودکان و نوجوانان ترویج دهیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان با اشاره به این که تربیت صالح و سالم سبب خواهد شد که سلیقه‏های نسل‏های مختلف به هم نزدیک باشد و اگر اختلاف سلیقه‏ای هم است آن ها را به سمت کمال رهنمون باشد، ابراز داشت: برای این‌که جشنوارههایی از این دست خروجی خوبی داشته باشند نهادها و ادارات فرهنگی باید تلاش بیشتری داشته باشند تا سیره ائمه اطهار به ‌ویژه امام رضا(ع) را در زندگی خود جاری کنند./9451/ت303/ی

ارسال نظرات