۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۱۸۲۶۰۸

نشست تخصصی و برنامه‌ریزی درباره پاسخگویی به شبهات دینی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ معاون صدای جمهوری اسلامی ایران در نشست تخصصی بررسی شبهات از آرایش رسانه‌ای معاونت صدا در دو حوزه تخصصی و عمومی برای پاسخگویی به شبهات خبر داد.
برگزاري نشست تخصصي و برنامه‌ريزي در مورد پاسخگويي به شبهات ديني
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی رادیو معارف، نشست تخصصی و برنامه‌ریزی در مورد پاسخگویی به شبهات دینی با حضور معاون سازمان صدا و سیما در امور صدا و مدیران و اعضای شورای معارف در تالار اجتماعات معاونت صدا برگزار شد.
در این نشست دکتر صوفی، معاون صدای رسانه ملی، با ضرورت برخورد رسانه‌ای خاصه شبهات مختلف دینی، سیاسی و اجتماعی ،اقدام در این حوزه را نه تنها یک وظیفه رسانه‌ای بلکه تکلیفی شرعی و واجبی کفایی دانست.
صوفی پس از تذکر چند نمونه از شبهات، وظایف هر شبکه رادیویی را متناسب با سند راهبردی افق رسانه متذکر شد و افزود: امروزه تعمیق و ارتقاء معرفت و ایمان روشن بینانه و حفظ و اعتلای فرهنگ غنی ایرانی اسلامی و ریشه‌دار کردن باورهای آحاد جامعه، وظیفه مهم رادیو است.
وی با تاکید به دقت‌های لازم در مواجهه با شبهات، شبکه‌های سراسری را از کلی گویی منع و هرکدام از شبکه‌ها را بر اساس جامعه هدف و ماموریت محوله، مسؤول برنامه‌ریزی و ایجاد مصونیت فکری در جامعه دانسته و از شوراهای طرح و برنامه و مدیران شبکه‌ها خواستند تا با پیش بینی سریع برنامه‌های متناسب، به آگاهی بخشی و اطلاع رسانی عمومی و تخصصی بپردازند.
معاون صدای رسانه ملی با آسیب شناسی شبهات به دو رویکرد شبهه‌زدایی و آگاهی بخشی خاطر نشان کرد: مدیریت افکار عمومی و مهندسی پیام در این حوزه باید هوشمندانه و در جهت تعالی افکار عمومی صورت گیرد و یقینا امروز معاونت صدا با روزانه بیش از 500 ساعت برنامه و 25 شبکه سراسری و سرمایه بالای اعتبار مردمی می‌تواند گام مؤثری در جهت نهادینه کردن باورهای مردمی و کمک به تربیت اسلامی در سطح جامعه بردارد.
در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام محمد لطفی نیاسر، دبیر شورای معارف معاونت صدا با بیان گزارشی از روند و چگونگی بررسی شبهات و راهکارهای پاسخگویی به آنها، وظیفه شورای معارف را در این حوزه خطیر دانست و اقدامات تبیینی پیش از ایجاد شبهه در جامعه را متناسب با ماموریت رادیوهای سراسری تشریح کرد.
حجت‌الاسلام لطفی نیاسر ضمن بیان ویژگی‌های ساختاری و محتوایی شبهه و اهداف ایجاد آنها در جامعه، تحوه پاسخگویی شبکه‌های رادیویی را به دو نوع مستقیم و غیر مستقیم تقسیم بندی کرد.
مدیر رادیو معارف افزود: بعضی از شبهات که گستره عمومی پیدا کرده و پاسخگویی به آنها موجب خدشه در وحدت ملی نشده و عفت رسانه‌ای در بیان آنها مخدوش نمی‌گردد، قابلیت پاسخگویی مستقیم داشته و شبهاتی که مربوط به حوزه‌های تخصصی و بیان آنها وهن و توهین به ساحت بزرگان دینی می‌گردد، قابلیت پاسخگویی غیر مستقیم دارند.
دبیر شورای معارف معاونت صدا در ادامه با تقسیم‌بندی محتوایی شبهات برحسب ماموریت و وظایف رادیوهای سراسری از برنامه‌سازی ویژه در این حوزه خبر داد.
در ادامه این جلسه نیز هر یک از اعضاء شورای معارف و مدیران شبکه‌ها با بیان نقطه نظرات خود دیدگاه‌های خود را در خصوص آرایش رسانه‌ای متناسب با شبهات بیان کردند./9191/د101/ی
ارسال نظرات