۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۱۸۲۵۶۹
آیت الله شبستری:

موفقیت ورزشکاران در عرصه‌های بین المللی، اعتلای اسلام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: موفقیت جوانان ورزشکار کشور در عرصه‌های بین المللی اعتلای نام مقدس ایران و اسلام است.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم افتتاحیه سومین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در تبریز اظهار داشت: مبانی عالی دین مبین اسلام و آموزه های ائمه اطهار(ع) نسبت به مقوله ورزش تأکید فراوانی دارند.


وی با بیان این‌که موفقیت چشمگیر جوانان ایرانی در عرصه‌های بین المللی ورزش در سایه توجه نظام مقدس جمهوری اسلامی به ورزش بوده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در مسابقات بین المللی، جوانان ایرانی گوی سبقت را از رقیبان خود ربوده اند و پرچم جمهوری اسلامی را به اهتزاز درآورده اند.


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که اسلام مشوق اصلی ورزش و تندرستی است و مراقبت از سلامت جسم وظیفه هر انسانی در مقابل پروردگار است، گفت: گسترش ورزش همگانی نیاز امروز زندگی ماشینی بشر است، باید ضمن توجه به جنبه حرفه‌ای و قهرمانی ورزش، نسبت به ترویج ورزش همگانس نیز اقدامات جدی صورت گیرد.


وی کم تحرکی موجود در میان مردم را یکی از عامل مهم افزایش بیماری های قلبی و عروقی دانست و گفت: گسترش فرهنگ ورزش موجب سلامت عموم جامعه و کاهش هزینه های درمانی در کشور خواهد بود، تحقق این امر موجب افزایش نشاط و امید به زندگی در جوامع بشری خواهد بود.


امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که ورزشکاران بایستی در کنار تقویت قوا به تربیت زهد، تقوا و روح نیز توجه داشته باشند، اظهار داشت: انس ورزشکاران با قرآن، دعا و نیایش ضرورتی مهم است، وقتی مشاهده می شود وزرشکار مسلمان پس از کسب موفقیت سجده شکر به جای می آورد، این خود بزرگترین تبلیغ اسلام است.


همچنین محمدعلی نصرتی، معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که این المپیاد زمینه ساز آشنایی جوانان دیگر مناطق کشور با ظرفیت های استان آذربایجان شرقی است، گفت: ورزش باعث نشاط جوانان و همچنین افزایش اعتماد به نفس آن ها می شود/935/پ203/ج

ارسال نظرات