۰۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۱۸۲۳۴۸
رییس دفتر تبلیغات اسلامی‎ قم:

آثار پژوهشی ناظر به واقعیت‌های سیاسی جامعه تولید شود

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خواستار تولید آثار پژوهشی فاخری شد که ناظر به واقعیت‎های سیاسی جامعه، دارای نگاه راهبردی، بصیرت آفرین، جهت‌دهنده فکر سیاسی حوزه و ترمیم کننده فکر انقلابی در میان مردم باشد.
حجت الاسلام احمد واعظي رييس دفتر تبليغات اسلامي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‎الاسلام احمد واعظی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی‎ حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رییس پیشین و جدید مرکز پژوهش‌های خاص این دفتر که در سالن همایش‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، گفت: مرکز پژوهش‎های خاص می‎تواند خدمات بسیاری انجام بدهد و البته زحمات بسیاری نیز تاکنون در این مرکز کشیده شده است.

حجت‎الاسلام واعظی مهم‎ترین ویژگی عمومی‎ دفتر تبلیغات اسلامی ‎را انقلابی بودن این نهاد دانست و خاطرنشان کرد: انقلابی بودن این نهاد باید تعهد عمیق نسبت به ارزش‎های انقلاب، آرمان‎های امام راحل، مقام معظم رهبری و به کرسی نشاندن ارزش‎ها و آرمان‎های انقلاب باشد.

وی تأکید کرد: امروز برای حوزه صرف طلبه درس خوان بودن کافی نیست بلکه طلبه افزون‎بر متدین و درس خوان بودن باید انقلابی نیز باشد و انقلابی بودن از ویژگی‎های است که امام راحل در مملکت نهادینه کردند و رهبری نیز نسبت به این موضوع تأکید دارند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی‎ حوزه علمیه قم با اشاره به این‎که مرکز پژوهش‎های خاص باید نقطه امید طلاب انقلابی و خلاق حوزه باشد، خاطرنشان کرد: طلبه انقلابی، خلاق، با ایده و توانایی خاص باید احساس کند که مکانی برای فعالیت وجود دارد.

وی یادآور شد: برای مؤثر بودن صرف متعهد و علاقه‌مندی کافی نیست بلکه هدف باید عرضه، اثر و تأثیرگذاری بر مخاطب باشد از این‎رو باید خصلت به روز بودن در قالب‎های جدید را پیگیری کنیم.

حجت‎الاسلام واعظی با بیان این‎که کارهای پژوهشی افزون‎بر دارا بودن محتوا باید از ادبیات به روز نیز بهره مند شود، خاطرنشان کرد: باید بیشتر به دنبال این باشیم که بر روی گروه‎های اجتماعی متأثر از شبهات رسانه‎‎های دشمنان نسبت به ولایت فقیه تأثیرگذار باشیم.

وی ادامه داد: عمیق و صحیح بودن یک پژوهش کافی نیست بلکه باید جذاب و گیرا نیز باشد و تولیدات به گونه‎ای باشد که اقشار استفاده کننده از این تولیدات منتظر شماره بعدی آن نیز باشند و در این صورت است که می‎توان بر روی افراد تأثیر گذاشت.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه ‎قم با تأکید بر جذاب بودن منشورات تولیدی دفتر تبلیغات اسلامی قم، اظهار داشت: خوشبختانه کارها و زیر ساخته‎های خوبی صورت گرفته است به گونه‎ای که این فعالیتها را می‎توان از نظر غنی و وسعت در کشور کم نظیر دانست.

وی افزود: باید منشوراتی تولید کرد که افزون‎بر جهت‌دهی و ناظر بودن به واقعیت‎های سیاسی جامعه، بصیرت آفرین نیز باشند و نگاه راهبردی بر آن حاکم باشد، فکر سیاسی حوزه را جهت داده و فکر انقلابی را در میان حوزه و غیر حوزه ترمیم بخشید.

حجت‎الاسلام واعظی با تأکید بر اینکه انتظار از حوزه علمیه و دفتر تبلیغات اسلامی فریاد وامصیبتا نیست، گفت: دفتر تبلیغات اسلامی باید پاسخ‌گو، جهت‌ده و فراهم کننده منابع برای سایت‎ها و نیروهای انقلابی که می‎خواهند با فکر‎های منحرف مقابله کنند باشد.

وی تصریح کرد: ما نباید بولتن بدهیم که محتوای آن گلایه از نامطلوب بودن اوضاع فکری رسانه‎های کشور باشد بلکه از ما انتظار می‏رود که پاسخ گو و جهت ده فکر سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دینی جامعه باشیم.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار داشت: باید به عرضه و اثر گذاری بیندیشیم و در صورت امکان کارهای صورت گرفته نسبت به رصد مطبوعات را به شکل یک پایگاه اینترنتی برای علاقمندان ارائه کنیم./993/پ202/ی

ارسال نظرات