۰۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۱۸۲۲۴۴

انتقاد امام جمعه اهر از روند کند بازسازی مساجد

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی از روند کند بازسازی مساجد آسیب‌دیده در جریان زلزله سال گذشته ارسباران انتقاد کرد.
آسيب ديدگي مراکز فرهنگي و مساجد در زلزله شمال غرب کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی عصر امروز در مراسم افتتاح مسجد روستای ملالار از توابع شهرستان شهرستان اهر با تقدیر از تلاش یک ساله دولت در بازسازی مناطق زلزله‌زده ارسباران اظهار داشت: کارهای خوبی در طول این یک سال صورت گرفته اما در برخی موارد با نواقضی رو به رو هستیم.


وی با بیان این‌که انتظار مردم شهرها و روستاهای اهر، هریس و ورزقان تسریع در بازسازی اماکن مذهبی، متبرکه و مساجد است، خاطرنشان کرد: انتظار داریم در بازسازی مساجد مناطق روستایی نیز همچنان که در سایر پروژه‌ها کارها به شکل شایسته انجام شده، شاهد تحولاتی گسترده باشیم.


حجت الاسلام حاجی‌زاده با بیان این‌که مردم، خیرین و سایر دستگاه‌های دولتی و غیردولتی برای بازسازی مساجد وارد میدان شده اند، تصریح کرد: تعدادی از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی نیز بازسازی تعدادی از مساجد را تعهد کرده بودند که بخشی از آن به سرانجام رسیده است.


وی افزود: انتظار داریم با توجه به صبغه دینی و فرهنگی منطقه ارسباران در کمترین زمان ممکن در تمام روستاها مساجدی در خور شأن این مراکز معنوی و دینی ساخته شود، تا بار دیگر شاهد رونق ویژه برنامه های فرهنگی، عقیدتی و مذهبی در مناطق محروم و روستایی این خطه از کشور باشیم.


امام جمعه اهر اقدامات عمرانی صورت گرفته در مناطق زلزله‌زده این شهرستان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: سطح رضایتمندی مردم از نظام اسلامی بزرگ‌ترین سرمایه انقلاب محسوب می شود، امر دیدگاه ارزشمندی که مردم ارسباران نسبت به نظام اسلامی دارند، بزرگ ترین پشتوانه نظام به شمار می رود.


حجت الاسلام حاجی زاده با بیان این‌که مردم ارسباران در اوج مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ملت ایران همیشه در تمام صحنه‌ها پیشقدم بوده است، گفت: به یقین با خدمات خالصانه، شبانه روزی و ارزشمند در مناطق زلزله زده شاهد تعلق خاطر و ارتقای سطح رضایتمندی مردم خواهیم بود.


عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در پایان با اشاره به آغاز کار دولت تدبیر و امید اظهار داشت: درست است که دولت مسؤولیت مستقیم در قبال بازسازی مناطق زلزله زده بر عهده دارد، اما نقش خیرین را در بازسازی اماکن عام المنفعه از مساجد، مدرسه، کتابخانه و غیره برای مناطق محرومان قابل توجه است./935/پ203/س

ارسال نظرات