۰۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۱۸۲۱۵۹
در سفر آیت الله موسوی جزایری به کشور عراق مطرح شد؛

ضرورت تعامل دینی و فرهنگی بین نجف و خوزستان

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری در سفر چند روزه خود به کشور عراق و دیدار با علمای برجسته این کشور بر تبادل عمیق دینی و فرهنگی بین کشور عراق و استان خوزستان تأکید کرد.
ضرورت تعامل دینی و فرهنگی بین نجف و خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان در سفری به کشور عراق، با چهره های سرشناس و علمای این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

در این سفر ده روزه حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه، رییس مؤسسه حکمت و فلسفه ایران، حجت الاسلام سید محمد صادق موسوی استاد حوزه و دانشگاه، حجت الاسلام پیمان علی نژاد، قائم مقام دانشگاه امیرالمؤمنین(ع)، آیت الله جزایری را همراهی کردند.

براساس این گزارش آیت الله موسوی جزایری در نخستین گام سفر خود به کشور عراق پس از زیارت حرم مطهر حضرت امام علی(ع) با آیت الله میلانی، یکی از علمای عراق دیدار و گفت گو کرد.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به تأسیس دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) و شبکه ماهواره ای الاهواز، اظهار داشت: دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) و شبکه ماهواره ای الاهواز با هدف مقابله با شبهات دینی وهابیت و حفظ جوانان خوزستانی در برابر انحرافات دینی تأسیس شده اند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در این دیدار خواستار تبادل عمیق فرهنگی و دینی بین استان خوزستان و کشور عراق شد و خطاب به آیت الله میلانی، ابراز داشت: خواستار این هستیم نشریات و روزنامه هایی دینی و فرهنگی که در حرم و مؤسسات مرتبط با حرم امام علی(ع) منتشر می شوند برای استان خوزستان ارسال شوند تا بتوانیم از ظرفیت های آنان استفاده کنیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری راه اندازی طرح پست هوایی را به مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف پیشنهاد کرد و گفت: به یقین تا زمانی که پست هوایی راه اندازی شود ما خواستار این هستیم که نشریات از طریق مدیران کاروان ها به دست ما برسند.

آیت الله میلانی با استقبال از اقدامات آیت الله موسوی جزایری برای مقابله با شبهات وهابیت، بیان داشت: آماده همکاری همه جانبه با دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) و شبکه الاهواز هستیم و حاضریم که تجربیات هر دو طرف را برای ترویج فرهنگ شیعی و علوی در اختیار همدیگر قرار دهیم.

آیت الله میلانی خاطرنشان کرد: ما از تبادل فرهنگی و دینی بین استان نجف اشرف و خوزستان استقبال می کنیم و در این زمینه از هیچ گونه کمکی دریغ نخواهیم کرد.

آیت الله موسوی جزایری پس از دیدار با آیت الله میلانی با مسؤول عتبه حضرت امام علی(ع) دیدار کرد و در این دیدار مسؤول عتبه حرم علوی گزارشی از نحوه خدمات رسانی به زائران امام علی(ع) به نماینده ولی فقیه در خوزستان ارائه داد و خواستار همکاری دو جانبه دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) و شبکه ماهواره ای الاهواز با مراکز دینی و مؤسسات فرهنگی حرم امام علی(ع) شد.

آیت الله موسوی جزایری در نجف اشرف همچنین با مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف دیدار و گفت و گو کرد و مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در نجف گزارشی از روند ورود و خروج زائران به نجف اشرف، امنیت کاروان های ایرانی در نجف و نحوه تعامل با مقامات عراقی ارائه داد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان پس از دیدار با مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در نجف این شهر را به مقصد کوفه ترک کرد و پس از به جا آوردن نماز در  این مسجد مقدس و زیارت مرقدهای مطهر مختار ثقفی و دیگر اصحاب پیامبر(ص) و حضرت امام علی(ع) این شهر را به مقصد کربلای معلی ترک کردند.

ایشان در کربلای معلی پس زیارت حرمین مقدسین حضرت امام حسین(ع)، حضرت اباالفضل العباس(ع) و شهدای کربلا با حجت الاسلام سید جاسم طویرجاوی، خطیب و منبری برجسته و مشهور عراقی و ملا باسم کربلایی، مداح مشهور عراق دیدار و گفت و گو کرد.

آیت الله موسوی جزایری همچنین با آیت الله سید مرتضی قزوینی، یکی از علمای عراق و مفسر برجسته قرآن کریم دیدار کرد و در ضیافت ناهار آیت الله مرتضی قزوینی شرکت کرد، در این دیدار مباحث مهمی درباره مسائل دینی، فرهنگی، جهان اسلام و وهابیت بین آیت الله موسوی جزایری و آیت الله قزوینی رد و بدل شد.

دیدار با شرکت های عراقی، هتل ها و شرکت های امنیتی، بازدید از بیمارستان امام الحجه کربلا، دیدار با مسؤول عتبه مقدسه کربلای معلی و مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در کربلا، دیدار با مسؤولان مؤسسه لبنان و حضور در جمع کاروان دارالقران خواهران استان فارس از مهم ترین برنامه های آیت الله موسوی جزایری در این سفر ده روزه به شهرهای نجف اشرف و کربلا بود./9461/پ201/س

ارسال نظرات