۰۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۱۸۱۹۲۳

همایش پنجاه و یکمین سالگرد جایزه بنیاد البرز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش پنجاه و یکمین سالگرد جایزه بنیاد البرز با حضور نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.
همایش پنجاه و یکمین سالگرد جایزه بنیاد البرز برگزار شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش پنجاه و یکمین سالگرد جایزه بنیاد البرز امروز در سالن همایش‌های صدا و سیما، با حضور حجت الاسلام علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، رییس ستاد اقامه‌ نماز، محمود ملاباشی، معاون دانشجویی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، عبدالرضا عابد، قائم مقام اجرایی سازمان اوقاف و امور خیریه و حسین حاجی بزرگی، مدیر بنیاد البرز برگزار شد.
حسین حاجی بزرگی، هدف از برگزاری این مراسم را ترویج وقف دانست و اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش ترویج فرهنگ وقف علمی بوده است که ابعاد گوناگونی را در بر دارد.
وی در ادامه به تشریح چگونگی ایجاد بنیاد فرهنگی البرز پرداخت و گفت: این بنیاد به همت مرحوم آقای البرز بنا شده و بیش از نیم قرن از عمر خود را پیموده است، که در سال 1357 مرحوم آقای البرز دچار بیماری شد و تولیت این مرکز را به امام خمینی(ره) واگذار کرد.
همچنین در این همایش حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، در خصوص تجلیل و تشویق افراد از نگاه قرآن بیان داشت: در آیات گوناگونی در قرآن کریم به بحث تجلیل تأکید شده است و خداوند به پیامبر اسلام وحی نازل می‌کند که خاطره حضرت ابرهیم(ع) و حضرت مریم(س) را زنده نگه‌دار.
وی ادامه داد: افرادی که نابغه محسوب می‌شوند باید عبادت و فروتنی آن‌ها زبانزد خاص و عام قرار بگیرد.
هدف از برگزاری این مراسم، تجلیل از نخبگان در حوزه‌هایی چون دینی، دانشگاهی، مقطع دبیرستان، هنرستان و راهنمایی بود.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی، نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در خصوص وقف ابراز داشت: شخصی که یک عمر تلاش و زحمت خود را برای استفاده عموم مردم وقف می‌کند، پاداش وی در نزد خداوند محفوظ است و مرحوم آقای البرز نیز از مردان خداوند محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: وقف مال به معنای بی‌صاحب بودن آن اموال به شمار نمی‌آید، بلکه واقف خواستار بهره بردن عامه مردم از اموال وی است.
لازم به ذکر است، در این همایش از نخبگان دینی، نخبگان علمی و مخترعین، نخبگان مقطع‌های هنرستان، دبیرستان و راهنامیی تقدیر به عمل آمد./9599/پ202/ب
ارسال نظرات