۰۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۱۸۱۸۴۱
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

اثربخشی فعالیت های فرهنگی نیازمند وحدت رویه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اثربخشی فعالیت های فرهنگی در کشور نیازمند وحدت رویه و وفاق لازم در کارکردهای این مجموعه ها است، ادامه داد: تحقق کامل برنامه های دینی و فرهنگی در کشور نیازمند یک وحدت رویه در همه بخش ها است.
نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در دیدار مدیر، کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه قائمشهر  و جمعی از فعالان قرآنی گفت: قرآن کتاب نور است و هرچه قدر انسان با این کتاب آشنا شود نورانیت قرآن در زندگی مشخص و زندگی قرآنی می شود.

 

وی با اشاره به اهمیت جایگاه قرآن کریم در سطح جامعه تأکید کرد: هر قدر ما در امر آموزش عمومی و اختصاصی قرآن کریم بیشتر همت کنیم، فواید آن در جامعه بیشتر نمایان می شود و امنیت اخلاقی و اجتماعی فراوانی نصیبمان خواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که ترویج مبانی قرآنی جامعه را در برابر هر گونه انحرافی مصون خواهد داشت، تصریح کرد: انس و الفت با کلام الهی علاوه بر فواید فردی از  فواید عمومی نیز برخوردار است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری به اجرای طرح نشاط معنوی از سوی سازمان اوقاف اشاره کرد و گفت: اجرای این گونه ها در تقویت معنویت در نسل جوان جامعه ما بسیار اثرگذار خواهد بود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که ائمه معصومین(ع) نیزبه عنوان مفسران اصلی قرآن برای پیشگیری از گناه و فساد بر تقویت و تحکیم باورها و اندیشه ها تأکید می کردند، گفت: فاصله گرفتن از تعالیم آسمانی اسلام، اثر پذیری از فرهنگ بیگانه واستحاله فرهنگی و تساهل فرهنگی سبب تسلط بیگانگان برافکار وعقائدوفرهنگ ما می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که دشمن با تهاجم فرهنگی به دنبال بی عقیده کردن و دست برداشتن نسل جوان از اعتقادات دینی خود است، ادامه داد: اگر خدای ناکرده در مسیر و اهداف شوم دشمنان منفعلانه عمل کنیم در آینده باید در همه امور خود دنباله رو آنها باشیم.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که امروز به برکت انقلاب اسلامی، معارف و فرهنگ غنی اسلامی ظرفیت های ارزشمندی در جهت  تبلیغ معارف دینی در جامعه وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به کارهای ارزشمندی که در سال های اخیر در مباحث دینی و فرهنگی صورت گرفته، اما تا شرایط مطلوب فاصله داریم که باید این روند همچنان ادامه یابد.

 

وی با بیان این که امروز غرب از تکنولوژی و ابزارهای بسیار پیشرفته تبلیغی برخوردار است، تصریح کرد: اگر بدون برنامه هدفمند وارد عرصه فرهنگی شویم، تلاش های سازمان یافته دشمنان می تواند به میزان بسیار زیادی در تأثیرگذاری تهاجم فرهنگی بر روی برخی از جوانان ما مؤثر واقع شود.

 

امام جمعه قائمشهر افزود: علاوه بر امکانات مادی، دشمن و همسویی آن با امیال نفسانی، متأسفانه برخی نقاط ضعف در مدیریت فرهنگی نتوانسته ارزش ها و فرهنگ اصیل اسلامی را در همه بخش های جامعه تثبیت و نهادینه سازد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اثربخشی فعالیت های فرهنگی در کشور نیازمند وحدت رویه و وفاق لازم در کارکردهای این مجموعه ها است، ادامه داد: تحقق کامل برنامه های دینی و فرهنگی در کشور نیازمند یک وحدت رویه در همه بخش ها است.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی افزود: تهاجم فرهنگی بنا دارد فرهنگ و تمدن غربی را بر فرهنگ های اسلامی غالب و فرهنگ های دیگر را از درون تهی کند.

 

وی تنها راه مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب را مصونیت بخشیدن به نسل جوان از راه تمسک به فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز بستر تحقق فرهنگ غنی در جامعه وجود دارد و باید با برنامه های مناسب در این مسیر حرکت کرد./950/پ202/ج

ارسال نظرات