۰۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۷
کد خبر: ۱۸۱۷۴۹

بی بی سی این بار جا ماند

خبرگزاری رسا ـ یک بیننده بی بی سی: به نظر من، اینکه بشاراسد بخواهد در روز روشن و کنار گوش بازرسان سازمان ملل از سلاح شیمیایی استفاده کند از عقل به دور و بسیار بعید است.
القاعده سوريه و کمک ترکيه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، برنامه نوبت شمای امروز شبکه بی بی سی فارسی به موضوع سوریه و استفاده از سلاح شیمیایی در این کشور پرداخت.


باید گفت هر چند شبکه بی بی سی فارسی، وابستگی خود را به دولت انگلیس انکار می کند اما بودجه خود را از این دولت گرفته و برای پیشبرد اهداف مورد نیاز این کشور، برنامه نوبت شما را با هدف تبلیغات رسانه ای و تاثیرگذاری بر ذهن مخاطبان طراحی کرده است.


این بار برنامه نوبت شما با چینش خاص تماس گیرندگان، سعی داشت تا نظر خود را به بینندگانش تحمیل کند. رأی و نظری که جز احتمال حمله نظامی غرب به سوریه و نیاز به آن برای آرام کردن اوضاع این کشور نبوده است.


اما این بار و با غفلت دست اندرکاران این برنامه، اکثر تماس گیرندگان انتخابی شبکه، به موضوعاتی اشاره داشتند که بسیار قابل توجه می باشد.


علی از هلند در تماس با این شبکه گفت: از نظر من مسئله استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه مشکوک است. بشاراسد به پیروزی های بسیار زیادی رسیده بود. درست در زمانی که کارشناسان  سازمان ملل در دمشق حضور دارند، بغل گوش این بازرسان، سلاح شیمیایی به کار گرفته شده است. این منطقی نیست که بگوییم ارتش بشاراسد این کار را کرده است.


مهدی نیز از تهران تماس گرفته و گفت: این حملات از جانب سلفی ها صورت گرفته است. متاسفانه بعد از 3 سال هنوز از تجربیات گذشته افغانستان و عراق درس گرفته نشده و برای تامین امنیت اسرائیل همه کار می کنند.


همچنین کیان از ترکیه گفت: من در شهر مرزی آدانا، مرز ترکیه با سوریه هستم. با عقاید گروه های سلفی و القاعده آشنایی کامل پیدا کرده ام. برخوردشان را می بینم. مخالفین بشاراسد انسان هایی فوق العاده تندرو هستند. چون این گروه های تندرو را می شناسم، موافق مخالفان بشاراسد نیستم. آنها انسان هایی وحشتناک و بی نهایت بی رحم می باشند. به نظر من، اینکه بشاراسد بخواهد در روز روشن و کنار گوش بازرسان سازمان ملل از سلاح شیمیایی استفاده کند از عقل به دور و بسیار بعید است.

/1421/1409/ح

ارسال نظرات