۰۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۱۸۱۷۰۷
مربی بین المللی ورزش:

حضور روحانیان در ورزش اعتماد خانواده ها به این عرصه را افزایش می دهد

خبرگزاری رسا ـ مربی بین المللی تکواندو با تأکید بر این که حضور روحانیان در عرصه ها و باشگاه های ورزشی سبب افزایش حس اعتماد خانواده ها می شود، بیان داشت: حضور روحانیان در باشگاه های ورزشی سبب سالم نگه داشتن مکان های ورزشی می شود.
داريوش يحيي، فعال عرصه ورزش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، داریوش یحیی، مربی بین المللی تکواندو و آزاده دوران دفاع مقدس، ظهر امروز در نشست تخصصی «اخلاق در ورزش» که به مناسبت روز فرهنگ پهلوانی در دفتر جنوب غرب خبرگزاری رسا برگزار شد، با بیان این که مربی ورزش تنها مسؤول تربیت جسمانی شاگردان خود در عرصه ورزش نیست، خاطرنشان کرد: مربی ورزش نه تنها مسؤول ورزش شاگرد است، بلکه مسؤول اخلاق و آینده شاگرد خود نیز است و باید نسبت به وظیفه اخلاق و جوانمردی شاگردان خود پایبند باشد.

مربی بین المللی تکواندو با اشاره به نمونه های اخلاق مداری و پهلوانی در عرصه ورزش ابراز داشت: پوریای ولی و جهان پهلوان تختی از پهلوانان و جوانمردان نامدار ایران اسلامی هستند و پهلوانی و بزرگی آنها غیر قابل انکار است اما در برهه کنونی باید نمونه های اخلاق مداری پهلوانی در ورزش به روز باشند تا جوانان بتوانند از سیره های زندگانی آنها الگوبرداری کنند.

این آزاده دوران دفاع مقدس با اشاره به حضور روحانیان در باشگاه های ورزشی تصریح کرد: حضور روحانیان در باشگاه های ورزشی سبب سالم نگه داشتن مکان های ورزشی می شود و امکان لغزش در این مکان ها را از بین می برد.

مربی بین المللی تکواندو با تأکید بر این که حضور روحانیان در عرصه ها و باشگاه های ورزشی سبب افزایش حس اعتماد خانواده ها می شود، بیان داشت: خانواده ها به آینده فرزند خود اهمیت می دهند و با حضور روحانی در کنار آنها دیگر نگران نیستند.

این فعال عرصه ورزش با بیان این که در مکان هایی که روحانیان حضور دارند به یقین لغزش و گمراهی کمتر می شود، خاطرنشان کرد: حضور فرزندان در محیطی آرام و سالم برای خانواده ها بسیار مهم است و خانواده احساس می کنند که این محیط های آرام و سالم با حضور روحانی در عرصه های ورزشی آماده می شود.

وی با اشاره به معیارهای پهلوانی و جوانمردی خاطرنشان کرد: پهلوانی و جوانمردی به منزله سینه سپر کردن و بزرگ کردن بازوان نیست بلکه جوانمردی این است که وقتی کسی قدرت و مهارت زدن ضربه ای را دارد اما وقتی می داند که این ضربه به حریف خود آسیب می رساند از ارتکاب آن خودداری می کند؛ گرچه این ضربه برای او امتیاز آور باشد.

مربی بین المللی تکواندو در بخش پایانی سخنانش با تأکید بر اهمیت روحیه اخلاق مداری و جوانمردی در ورزش، عرصه ورزش را نیازمند نظارت اخلاقی دانست و گفت: تا زمانی که نظارت اخلاقی و اخلاق مداری در ورزش به وجود نیاید جوانمردی و اخلاق در ورزش کم رنگ می شود./9461/پ202/غ

ارسال نظرات