۰۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۱۸۱۷۰۴
روحانی ورزشکار:

نگاه حوزه علمیه به ورزش تخصصی نیست

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام عزیزی معتقد است که حوزه های علمیه ساز و کاری برای رونق رشته های ورزشی اسلامی همچون تیراندازی، اسب سواری و شنا انجام نداده و به صورت تخصصی وارد این عرصه است.
حجت الاسلام مهدي عزيزي، روحاني ورزشکار حجت الاسلام مهدي عزيزي، روحاني ورزشکار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام مهدی عزیزی، روحانی ورزشکار و فعال عرصه ورزش، ظهر امروز در نشست تخصصی «اخلاق در ورزش» که به مناسبت روز فرهنگ پهلوانی در دفتر جنوب غرب خبرگزاری رسا برگزار شد، با بیان این که در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی ایران حوزه های علمیه نسبت به ورزش طلاب و روحانیان حساس بودند، ابراز داشت: در آن دوران سخت گیری هایی وجود داشت و حوزه های علمیه و درس سبب بازماندن انجام ورزش های مورد علاقه می شد.

این ورزشکار حوزوی دوران تحصیل خود در حوزه های علمیه قم، بیان داشت: باوجود سخت گیری هایی که در حوزه های علمیه قم برای ورزشکار بودن طلبه یا روحانی وجود داشت با کمک چند تن از طلاب و روحانیان در این شهر باشگاهی را تأسیس کردیم اما با این کار مخالفت شد و کارها را انجام می دادیم اما کم کم خود طلاب و روحانیان از انجام آن دست کشیدند.

حجت الاسلام عزیزی با تأکید بر این که لباس روحانیت محدودیتی برای انجام فعالیت های ورزشی نیست، تصریح کرد: طلبه یا روحانی باید خودش را با فضای موجود منطبق کند و اشکالی ندارد که با لباس روحانیت وارد باشگاه ورزشی شود و به انجام فعالیت های ورزشی بپردازد.

وی با تأکید بر این که حوزه علمیه در زمینه رشته های ورزشی اسلامی همچون تیراندازی، شنا و اسب سواری کاری انجام نداده است، ابراز داشت: حوزه های علمیه ساز و کاری برای رونق رشته های ورزشی اسلامی همچون تیراندازی، اسب سواری و شنا انجام نداده و عملا به صورت تخصصی وارد این عرصه نشده است.

حجت الاسلام عزیزی با اشاره به انتظار بسیار جامعه از یک مجموعه بزرگ دینی که داعیه دار اسلام ناب محمدی(ص) است، بیان داشت: حوزه علمیه برای رونق و کیفی بخشی به رشته های ورزشی اسلامی وارد نشده است و در این زمینه نگاه تخصصی از خود نشان نداده و بی تفاوت است.

این فعال عرصه ورزش در بخش پایانی سخنانش با تأکید بر این که همچون متون درسی باید بسیاری از مسایل در حوزه های علمیه به روز شود، تصریح کرد: حوزه علمیه این دید را که لباس روحانیت محدودیت است را تغییر دهد و باید در بخش های گوناگون همچون ورزش به روز باشد./9461/پ202/غ

ارسال نظرات