۰۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۱۸۱۵۴۶
در همایش معنوی انتظار مطرح شد:

دلیل زنده بودن امام زمان چیست؟

خبرگزاری رسا ـ در جلسه این ماه همایش معنوی انتظار سپاه استان البرز به دلیل زنده بودن امام زمان و واسطه فیض بودن ایشان پرداخته شد.
انتظار و مهدويت در آموزه هاي رضوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش معنوی انتظار با هدف ترویج فرهنگ انتظار و با محوریت مسائل مهدویت، جمعه یکم شهریورماه با حضور حجت الاسلام عالی در استان البرز برگزارشد.

این همایش که هرماه درسپاه استان البرز برگزار می شود به بررسی آثار و علائم ظهور و این‌که یک شخص منتظر باید چه ویژگی هایی داشته باشد می پردازد.

حجت الاسلام عالی با بیان این‌که عالم بواسطه این منجی پابرجاست گفت: اعتقاد به منجی جزیی از همه مذاهب است و شیعه منجی را زنده می پندارد و قبول دارد که او حضور دارد و در کنار ما حاضر است و با ماست.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) مبنی بر این‌که ایشان فرموده اند او دربازارهایتان  می‌آید و با شماست و حتی هر سال حج به جا می آورد و در حج شرکت می کند، به شما سلام می‌کند و مردم او را می‌بینند ولی او را نمی شناسند اظهار داشت: امام زمان (عج) خیلی به ما نزدیک است اما این ماهستیم که از ایشان دوریم.

حجت الاسلام عالی در پایان با اشاره به این‌ سوال که دلیل زنده بودن امام زمان چیست گفت: خداوند از افرینش عالم هدفی داشته و آن را باید به تحقق برساند و آن این بود که مردم بتوانند با او ارتباط بیشتری برقرار کنند که برای بوجود آمدن این ارتباط بیشتر وجود یک جانشین در زمین لازم است، اگر خداوند عنایتی می فرماید آن هم به‌واسطه این انسان کامل است./959/پ202/ص

 

ارسال نظرات