۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۱۸۱۰۵۷

ثبت موقوفات جدید به ارزش بیش از 8 میلیارد ریال در شهرضا

خبرگزاری رسا ـ سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرضا گفت: موقوفات جدید در این شهر به ارزش بیش از 8 میلیارد ریال است که از سوی واقفان خیراندیش به ثبت رسید.
وقف

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام مهدی طاهری، سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرضا، امروز در نشستی گفت: بانوی شهرضایی 25 درصد از بیمه عمر و سرمایه‌گذاری خود را وقف کرد.

 

وی تصریح کرد: خانم آقاسی واقف 25 درصد از بیمه عمر و سرمایه‌گذاری، این وقف را با نیت تفسیر قرآن وقف کرد.

 

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرضا با بیان این که میزان بیمه عمر و سرمایه‌گذاری پس از اتمام قرارداد بیمه و یا فوت بیمه‌گذار محاسبه می‌شود، افزود: لازم به ذکر است شغل این واقف بزرگوار خیاطی است.

 

وقف 1800 مترمربع زمین در اسلام‌آباد شهرضا

 

وی در ادامه با اشاره دیگر وقف صورت گرفته در شهرضا بیان کرد: زمینی به مساحت یک‌هزار و 800 متر مربع در شهرک اسلام‌آباد شهرضا برای مسجد و حسینیه حضرت علی اکبر (ع) وقف شد.

 

طاهری با بیان این که نوع وقف از نوع انتفاع است، تصریح کرد: کاربری زمین موقوفه چند منظوره بوده و با نیت برگزاری برنامه‌های فرهنگی و روضه‌خوانی و دیگر مراسم های مذهبی وقف شده است.

 

وی با اشاره به این که واقفان این زمین آقایان علی محمدی و اسدالله اسدی هستند، گفت ارزش ریالی این موقوفه حدود هفت میلیارد و 200 میلیون ریال است.

 

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرضا بیان کرد: مراحل ساخت این قطعه زمین بر عهده هیأت امنای مسجد حضرت علی اکبر(ع) است.

 

وقف زمین صنعتی به ارزش 800 میلیون ریال

 

وی در ادامه صحبت‌های خود از وقف جدید زمینی صنعتی نیز در شهرستان شهرضا خبر داد و گفت: وقف زمین صنعتی یکصد متر مربعی در شهرک امیرکبیر در شهرضا به ارزش 800 میلیون ریال نیز دیگر وقفی است که در این شهرستان به ثبت رسید.

 

وی با اشاره به این که این موقوفه منفعتی است، افزود: این موقوفه با نیت انجام امور فرهنگی در امامزاده شاه‌رضا وقف شده است.

 

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرضا با بیان این که واقف این موقوفه ابراهیم شبانی است، ادامه داد: این قطعه زمین به صورت یک ساختمان سه طبقه با کاربری تجاری و صنعتی از سوی واقف ساخته و تحویل امامزاده شاه‌رضا خواهد شد./939/پ202/س

 

ارسال نظرات