۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۱۸۰۹۸۰
مدیر حوزه علمیه محمودیه کرمان:

اعتدال اساس موفقیت طلاب است

خبر گزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه محمودیه کرمان گفت: طلاب نو ورود اهل افراط و تفریط نباشند؛ چون یکی از اساس موفقیت در طلبگی اعتدال است.
حجت الاسلام صادقي

حجت الاسلام یدالله صادقی، مدیر حوزه علمیه محمودیه کرمان، در گفت‌و‌گو با خبر‌نگار خبرگزاری رسا در کرمان اظهارداشت: فلسفه و آغاز به‌ وجود آمدن حوزه‌های علمیه رسالت نبی گرامی اسلام بوده و پایان آن رضایت امام زمان(ع) است؛ فعالیت هایی که در حوزه صورت می‌گیرد، مبانی و اساس آن‌ها باید از معارف اهل‌بیت(ع) باشد.

وی در ادامه افزود: در انتخاب اساتید باید نهایت دقت شود؛ چون تربیت طلبه توسط استاد است و استاد در روحیه و شکل‌گیری شخصیت طلبه نقش بسزایی دارد.

مدیر حوزه علمیه محمودیه کرمان بیان داشت: اساتید باید مهذب، اهل مطالعه و عالم بوده و برای تربیت طلاب تلاش فراوان کنند؛ چون مسوؤلیت خطیری را بر گردن دارند.

 وی تصریح کرد: طلاب باید در کنار استاد، مطالعه، مباحثه، پشتکار و برنامه ریزی دقت داشته باشند؛ چون وجود استاد عالم و با‌تقوا به تنهایی برای عالم و با‌تقوا شدن کافی نبوده و طلاب برای رسیدن به این هدف خود هم باید تلاش و کوشش کنند.

 حجت الاسلام صادقی ابراز داشت: طلاب نو ورود اهل افراط و تفریط نباشند؛ چرا که اعتدال یکی از اساس موفقیت در طلبگی است.

 مدیر حوزه علمیه محمودیه کرمان ابراز داشت: علما، عمل به واجبات، ترک محرمات، تشخیص وظیفه، اهم و مهم کردن کارها، کنار گذاشتن موانع تحصیلی، دوری از آفات و آسیب‌های تحصیلی از ویژگی‌های طلبه مورد پسند امام زمان است.

 حجت الاسلام صادقی در پایان گفت: یکی از تفاوت‌های حوزه با سایر مراکز علمی این است که حوزه به مهم ترین بخش از زندگی انسان یعنی تربیت و تهذیب پرداخته؛ بنابراین طلاب همراه تحصیل باید به تربیت و تهذیب خود بپردازند و تربیت و تهذیب دو بالی هستند که به طلبه اوج می دهند./970/ت302/غ

ارسال نظرات