۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۸۰۴۸۹

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا ـ اهدای جوائز به نفرات برتر مسابقات حفظ سوره محمد(ص) در جنت‌آباد قم و برگزاری طرح اوقات فراغت در دهستان قمرود قم برخی از اخبار سازمان تبلیغات اسلامی قم است.
سازمان تبليغات اسلامي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی قم، تعدادی از روحانیان اعزامی ماه مبارک رمضان برای ارائه گزارش با رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات دیدار کردند.
در این دیدار که روحانیان اعزامی به بخش مرکزی در اداره تبلیغات اسلامی قنوات حضور یافتند گزارشی از عملکرد خود و برنامه های اجرا شده را ارائه کردند.
حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات نیز از تلاش وافر روحانیان در تبلیغ فرهنگ دینی و تشکیل کلاس‌های قرآنی در روستاها قدردانی کرد.
وی افزود: امسال برنامه‌های قرآنی در بخش مرکزی قم رونق ویژه‌ای داشته و امیدواریم با حمایت مسؤولان، این طرح‌ها استمرار داشته باشد.
حجت‌الاسلام سجادی‌تبار تأکید کرد: مبلغان در ماه مبارک رمضان علاوه بر بیان احکام شرعی و برپایی نمازهای جماعت، طرح‌های فرهنگی و قرآنی اجرا کردند که مورد استقبال مردم قرار گرفت.
دوره تربیت معلم حفظ قرآن در قم برگزار می‌شود
مدیر داخلی مؤسسه قرآنی پارسا شعبه چهارمردان قم از برگزاری 160 ساعت دوره تربیت معلم حفظ قرآن کریم در این مؤسسه خبر داد.
طاهره عرفانی اظهار کرد: دوره تربیت معلم حفظ قرآن کریم از 15 مردادماه با برگزاری جلسه توجیهی با حضور 20 نفر از بانوان آغاز شد.
وی بیان کرد: دوره تربیت معلم حفظ قرآن در مؤسسه پارسا سه ماه طول خواهد کشید و شرکت کنندگان 160 ساعت آموزش خواهند دید و کلاس‌داری و روش تدریس، تجوید و فنون مهارت و روان‌شناسی برخی از مهم‌ترین عنوان‌های برگزاری دوره تربیت معلم حفظ به شمار می‌روند.
مدیر داخلی مؤسسه پارسا شعبه چهارمردان قم افزود: این دوره آزمون ورودی ندارد و کسانی که ثبت‌نام کرده‌اند با ارائه گواهی‌نامه حفظ خود وارد دوره می‌شوند اما از کسانی که این گواهی‌نامه را ندارند آزمون ورودی خواهیم گرفت.
وی یادآور شد: کسانی که بتوانند در آزمون پایانی این دوره نمره قبولی دریافت کنند گواهی‌نامه تربیت معلم حفظ سطح یک دریافت خواهند کرد.
اهدای جوائز به نفرات برتر مسابقات حفظ سوره محمد در جنت‌آباد قم
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات از برگزاری مسابقه حفظ سوره محمد(ٌص) در روستای جنت آباد قم واهدای جوائز به نفرات برتر این مسابقه خبر داد.
حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات اظهار داشت: به همت اداره تبلیغات اسلامی قنوات و همکاری دهیاری روستای جنت آباد مسابقات حفظ و مفاهیم سوره مبارکه محمد(ص) از سوی روحانی مستقر این روستا حجت‌الاسلام رضویان برگزار شد.
وی افزود: در این دوره از مسابقات که در ماه مبارک رمضان برگزار شده بود بیش از 50 نفر از اهالی شرکت داشتند که طی مراسمی از برگزیدگان این مسابقات تجلیل به عمل آمد و هدایایی نیز به آنها اهدا شد.
شایان ذکر است، هدایای مسابقه از طرف دهیاری تأمین شده و نفرات برتر برای شرکت در مسابقات استانی معرفی شدند.
برگزاری طرح اوقات فراغت در دهستان قمرود قم
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهر قنوات گفت: کلاس‌های اوقات فراغت ویژه نوجوانان در روستای قمرود در حال برگزاری است.
حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات اظهار داشت: با توجه به اهمیت غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در فصل تابستان کلاس‌های متعددی در روستای قمرود ویژه خواهران برگزار می‌شود.
وی افزود: این کلاس‌ها شامل آموزش روخوانی و روانخوانی، حفظ قرآن کریم، اخلاق، احکام شرعی و اردوهای نیم روزه زیارتی سیاحتی است و تا 15 شهریور در این روستا ادامه دارد.
به گفته رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات این کلاس‌ها با استقبال علاقه‌مندان مواجه شده است.
فعالان عرصه قرآنی مساجد قم تقدیر شدند
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات استان قم از تقدیر فعالان قرآنی مساجد استان خبر داد.
حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده در گفتگویی تصریح کرد: برنامه‌هایی همچون قرائت قرآن، روان‌خوانی و تفسیر روزانه قرآن کریم از برنامه‌های فرهنگی مذهبی ماه رمضان بوده که امسال همزمان با عید فطر از فعالان عرصه قرآنی مساجد تقدیر شده است.
وی اظهار داشت: بیش از 30 روستای استان قم دارای روحانی ثابت است که در خانه عالم روستا مستقر می‌شوند و برنامه‌های مذهبی و فرهنگی سالانه و به ویژه ماه رمضان را انجام می‌دهند که در این ماه در قالب طرح اوقات فراغت این برنامه‌ها اجرا می‌شوند که شامل گفتمان‌های دینی، اردوهای مذهبی، کلاس‌های فرهنگی هنری هستند.
وی در ادامه افزود: برای مساجد فعال روستاهای پرجمعیت با توجه به نیاز روحانیانی از قم اعزام شدند که در انجام برنامه‌های روز عید فطر همکاری لازم شده است.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات استان قم عنوان کرد: در استان قم بیش از 800 مسجد موجود است که حدود 500 مسجد نسبت به دیگر مساجد در اجرای برنامه‌های فرهنگی، مذهبی فعال تر بوده و در روز عید فطر در برخی از مساجد استان با توجه به شرایط افراد میان‌سال و بیمار و کهنسال محلات نماز اقامه شده است.
دفتر شعر ناپرهیزی در قم منتشر می‌شود
وحید فرجی، رییس حوزه هنری استان قم گفت: دفتر شعر ناپرهیزی اثر سید مهدی موسوی که جدید‌ترین کتاب از مجموعه شعر شاعر جوان قمی است، آماده انتشار است.
وی ادامه داد: حوزه هنری استان قم تاکنون هشت مجموعه شعر از آثار شعرای موفق قمی را جمع‌آوری و منتشره کرده است.
فرجی در رابطه با محتوای اثر اظهار داشت: دفتر شعر ناپرهیزی دربرگیرنده تازه‌ترین غزل‌های سید مهدی موسوی است که در مقولات مختلف توحیدی، عرفانی، ولایی، عاشقانه و اجتماعی سروده شده‌اند.
وی اظهار کرد: پیش از این همچنین دو مجموعه شعر این روشنایی از کیست و روی ایوان بهشت از این شاعر در حوزه شعر کودک و نوجوان از سوی واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان قم منتشر شده بود.
اهدای جوایز به برترین‌های کلاس‌های قرآن در روستای مؤمن‌آباد قم
جوایز کلاسهای قرآن روستای مؤمن آباد با حضور حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات به نفرات برتر این کلاس‌ها اهدا شد.
در این مراسم ابتدا حجت‌الاسلام قلی‌پور، استاد کلاس قرآن و روحانی مستقر این روستا گزارشی از برگزاری کلاس‌های قرآن در طول تابستان و به ویژه ماه مبارک رمضان ارائه کرد.
در ادامه حجت‌الاسلام سجادی‌تبار درباره لزوم یادگیری قرآن کریم گفت: قرآن مهم‌ترین کتاب ما مسلمان و معجزه جاوید رسول اعظم اسلام(ص) است و این کتاب در اصل اولین و برترین قانون اساسی همه مسلمین جهان است چگونه می‌شود انسان ادعای مسلمانی بکند ولی نتواند کتاب اصلی این دین آسمانی را بخواند.
وی افزود: یکی از نعمت‌های مهم انقلاب اسلامی آوردن قرآن در متن زندگی و یادگیری آن در مدارس و مراکز آموزشی است که باید قدر این نعمت را دانست و خدای را سپاس گفت.
حجت‌الاسلام سجادی‌تبار اظهار کرد: اگر قرآن و مفاهیم عالی آن در زندگی بشر وارد شود و انسان به دستورات آن عمل کند بسیاری از مشکلات امروزی جامعه بشری حل خواهد شد.
وی در ادامه از زحمات حجت‌الاسلام قلی‌پور در تشکیل و اداره کلاس‌ها تقدیر و همچنین از دهیار روستای مؤمن آباد جهت تهیه هدایای این کلاس‌ها تشکر و قدردانی کرد./907/پ202/ی
ارسال نظرات