۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۱۸۰۴۴۶

یاوران نماز در خراسان شمالی تجلیل شدند

خبرگزاری رسا ـ به همت ستاد اقامه نماز خراسان شمالی و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری بجنورد شماری از یاوران نماز این استان مورد تجلیل قرار گرفتند.
یاوران نماز در خراسان شمالی تجلیل شدند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، به همت ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری بجنورد مراسم تجلیل از 270 نفر از یاوران نماز  امروز در این استان برگزار شد.
 
حجت الاسلام محمد رجایی، کارشناس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی در این مراسم، تلاش های یاوران نماز برای برپایی نمازهای جماعت در مساجد استان را مؤثر و قابل تقدیر دانست و گفت: باید سعی شود با انجام فعالیت های هدفمند، جوانان و نوجوانان را به حضور در مساجد و شرکت در نمازهای جماعت ترغیب کرد.
 
وی با اشاره به اهمیت و نقش نماز در کاهش معضلات اجتماعی و افزایش روح معنویت در جامعه، اظهار داشت: ترویج نماز نقش خیره کننده ای در سالم سازی اجتماع دارد به گونه ای که در هر جامعه ای اگر مردم به سمت برپایی نماز حرکت کنند، میزان جرم و جنایت و بزهکاری اجتماعی در آن جامعه، کاهش چشمگیری خواهد یافت.
 
حجت الاسلام عبدالله احمدی فر، کارشناس مرکز تخصصی نماز استان قم نیز در این مراسم، با تأکید بر برپایی نمازهای یومیه به صورت جماعت، به اثرات برگزاری نماز جماعت و ثواب اخروی آن پرداخت.
 
وی با یادآوری لزوم معرفی و شناساندن آثار و برکات برپایی نماز جماعت در جامعه، عنوان کرد: اگر در مساجد کشور، نمازهای پنج گانه با جماعت برگزار شود، باورهای دینی مردم ارتقا خواهد یافت و جامعه نیز به سمت سلامت و آرامش بیشتر حرکت خواهد کرد.
 
حجت الاسلام احمدی فر با بیان این که باید در جامعه اسلامی بیشترین توجه و تمرکز برای تقویت مسائل دینی و ترویج فرهنگ ناب اسلامی باشد، اضافه کرد: اگر این مسائل در جامعه مورد اهمیت ویژه قرار داده شوند، به مراتب جامعه ای با ضریب امنیت بالاتر خواهیم داشت.
 
وی یکی از مبانی تقویت باورهای دینی مردم در جامعه را ترویج نماز و برگزاری آن به صورت جماعت ذکر و اظهار کرد: در این زمینه یاوران نماز رسالت مهمی بر دوش دارند و آنها باید سعی کنند در این راستا با جذب اقشار جوان و نوجوان به مساجد، نقش روشنگری خود را انجام دهند.
 
گفتنی است، در پایان این مراسم از 270 نفر از یاوران نماز و رابطین مساجد استان خراسان شمالی تجلیل شد./9314/پ202/ب
ارسال نظرات