۱۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۱۷۹۹۹۰
استاد حوزه و دانشگاه تبریز:

خلوص نیت لازمه قبولی اعمال است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نظری گفت: بی‌بهره بودن از برکات و فضائل معنوی عید فطر خسارتی مهم برای مؤمن واقعی محسوب می شود.
عيد فطر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مجتبی نظری، مسؤول سابق نهاد رهبری در دانشگاه تبریز امروز در جمع شرکت کنندگان در آیین معنوی اعتکاف ماه رمضان با بیان این‌که وداع با این ماه مبارک برای مؤمنان با هزاران افسوس همراه است، اظهار داشت: البته این افسوس با خبر فرا رسیدن عید فطر و بارش رحمت الهی جبران می شود.


وی با اشاره به این‌که سیره ائمه اطهار و رسول اکرم(ص) بایستی الگوی شیعیان در روزها و لحظات پایانی ماه مبارک رمضان قرار گیرد، خاطرنشان کرد: ائمه اطهار سفارش می کنند که مؤمنان روزه‌دار باید در پایان این ماه مبارک تمام چیزهایى را که از دین خود ضایع کرده جبران نماید، تا براى روز عید آماده شوند.


حجت الاسلام نظری با بیان این‌که بی‌بهره بودن از برکات و فضائل معنوی عید فطر خسارتی مهم برای مؤمن واقعی محسوب می شود، تصریح کرد: ارزش هر طاعت به مقبولیت آن است. تا نماز ما قبول نشود ارتقا نمی‌یابد و تا روزه پذیرفته نشود، اثرگذار نیست، قبول اعمال به نیت و اخلاص در برابر خدا است.


این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که اگر اخلاص در نیت‌های خیر و قصد قرب الی الله نداشته باشیم، عملی بیهوده انجام داده ایم، گفت: آنچه مسلم است خداوند روزه‌ای را می‌پذیرد که نتیجه‌اش ایمان باشد. طاعت و عبادتی که آلوده گناه باشد ارزشی ندارد و مؤمن را بی بهره از فضائل نورانی عید فطر می کند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود عید فطر را بازگشت به فطرت دانست و خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) می فرمودند؛ بار الهی آن را آخرین روزه داری ما قرار مده و اگر چنین قرار دادی مرا آمرزیده قرار ده و محرومم نگردان، بهترین دعا در روز عید فطر نیز قبولی اعمال در ماه مبارک رمضان است.


حجت الاسلام نظری افزود: اگر در عید فطر یکی از جوایز رحمت و مغرفت الهی شامل حال‌مان شود، به یقین اعمال ماه مبارک رمضان مورد قبول حضرت حق واقع شده است، چراکه و وقتی هلال ماه شوال دیده می شود، از سوی خداوند متعال به مؤمنین ندا داده می شود که برخیزید و بشتابید به سوی جوائز خود که امروز روز جایزه ها است.


وی در پایان عید فطر را فرصتی برای صله‌رحم و دلجویی از بزرگان و والدین دانست و گفت: عید فطر نمایش انسجام قلبی ملت است که در نماز عیدفطر نمایان می شود، شرکت در نماز عید فطر نقش‌آفرینی در عزت و اقتدار مسلمانان در مقابله با جهان کفر است./935/پ202/ب

ارسال نظرات