۱۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۳:۳۵
کد خبر: ۱۷۹۸۹۸
مدیر حوزه علمیه امام باقر دامغان:

اطلاع رسانی عرصه دین و فرهنگ جهاد در راه احیای ارزش ها است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت دامغان گفت: در عصر انفجار اطلاعات و شیوع فزاینده رسانه های مبلغ کفر، غیر اخلاقی و هنجار شکن، خبرنگاران و رسانه ها رسالت خطیری بردوش دارند، امروزاطلاع رسانی عرصه دین و فرهنگ جهاد در راه احیای ارزش ها است.
حجت الاسلام محمد حسن رستميان

حجت الاسلام محمد حسن رستمیان، مدیر حوزه علمیه امام باقر(ع) دامغان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، با گرامیداشت روز خبرنگار و قدردانی از زحمات خبرنگاران به عنوان سربازان عرصه اطلاع رسانی، اظهار داشت: خبرنگاران چشم تیزبین نظام اسلامی در عرصه های مختلف هستند.

 

وی اضافه کرد: خبرنگاران می توانند در محدوده فعالیت خودشان توانمندی ها و خلأ های فرهنگی و اجتماعی را با نگاه ریزبینانه شان شناسایی کنند و آن را به مسؤولان مربوطه منتقل کنند، تا به جا و به موقع کاستی های موجود رفع شود، این مهم مسؤولیت سنگین خبرنگاران را بیشتر مشخص می کند.

 

امام جمعه موقت دامغان، صداقت را جزو خصایص غیر قابل چشم پوشی یک خبرنگار دانست و افزود: انتشار صحیح و کامل اخبار و پرهیز از اعمال نظر و گمانه زنی های غیر منطقی از وظایف خبرنگار و تکلیف شرعی او است. این مسأله ضریب اطمینان و اعتماد مردم را نسبت به اخبار آن خبرگزاری یا رسانه مکتوب بالا می برد.

 

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: قرآن کریم انسان را از دنبال نمودن دانستنی هایی که موجب ناراحتی او می شود منع می کند. به این جهت خبرنگاران باید از نشر برخی اخبار که یأس و ناامیدی را القاء می کند یا موجب فتنه انگیزی می شود اجتناب کنند. حال آنکه انتشار بعضی ازخبرهای تلخ که اطلاع و عکس العمل مردم نسبت به آنها ضروری است در این قالب نمی گنجد.

 

حجت الاسلام رستمیان دمیدن روح امید، پویایی و نشاط را در جامعه از خصوصیات خبرنگار متعهد برشمرد و اضافه کرد: امانتداری در انتقال اخبار نیز از وظایف خبرنگاران است، که بی توجهی به آن بقیه توانمندی های احتمالی یک خبرنگار را زیر سؤال می برد.

 

وی ارتباط متقابل و نزدیک مسؤولان دستگاه های مختلف با خبرنگاران را از لازمه های موفقیت و پویایی جامعه و عرصه اطلاع رسانی دانست و خاطرنشان کرد: در بسیاری از مواقع خبرنگاران واسطه انتقال اخبار، مشکلات و یا فعالیت های انجام شده بین مسؤولان و بدنه جامعه هستند. اگر ارتباط و اعتماد لازم وجود نداشته باشد جامعه متضرر می گردد.

 

فعالیت های خبرگزاری رسا نقطه عطفی در نشر اخبار حوزه دین در کشور است

 

مدیر حوزه علمیه امام باقر(ع) در بخش دیگری از این گفت و گو فعالیت های خبرگزاری رسا را نقطه عطفی در نشر اخبار حوزه دین در کشور عنوان کرد و افزود: به جرأت می توانیم ادعا کنیم که خبرنگاران و مسؤولان این خبرگزاری با همت عالی وارد صحنه خدمت گزاری شده اند.

 

حجت الاسلام رستمیان با قدردانی از فعالیت های خبرگزاری رسا تأکید کرد: امروز در شرایطی که آحاد جامعه از رسانه های مختلف اطلاعاتی دریافت می کنند که راست یا دروغ بودن و مفید یا هنجار شکن بودن آنها مشخص نیست. یقینا منفعل عمل کردن رسانه های ما در قبل این مسئله مخالف دین و اعتقادات ما است.  

 

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: خبرنگاران متعهد و متدین خبرگزاریهای دینی و فرهنگی باید در مقابل این تهاجم حماسه ای خبری خلق کنند و گوی سبقت را از دشمن بربایند. بی شک فعالیت گسترده رسانه های تخصصی همچون خبرگزاری رسا و توجه آنها به فعالیت های مذهبی و قرآنی و کلام و نظرات علما و روحانیان گامی بلند در خلق این دستاورد معنوی خواهد بود./977/ت302/ب

ارسال نظرات