۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۱:۵۳
کد خبر: ۱۷۹۵۰۱
حجت الاسلام طاهری:

تدبر در قرآن زمینه ساز نفوذ فرهنگ قرآنی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تدبر در قرآن زمینه ای را برای نفوذ فرهنگ عمیق و جامع قرآنی در سطح جامعه اسلامی فراهم می کند، ادامه داد: این موضوع فرصتی برای حرکت در مسیر معنویت و رسیدن به مقام رفیع عبودیت است.
تدبر در قرآن زمینه ساز نفوذ فرهنگ قرآنی در جامعه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر استانی حوزه علمیه مازندران یک شنبه شب در مراسم شبی با قرآن که در مسجدالرسول نکا برگزار شد، دعا را یکی از مهم ترین شاخصه های ماه مبارک رمضان دانست و گفت: در این ماه پرفیض الهی درهای رحمت الهی به روی بندگان گشوده شده است.

 

وی به دعایی از امام سجاد(ع) در شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: امام در این دعا فرموده است خداوندا ما را از بردگی زندگی دنیوی نجات بده.

 

حجت الاسلام طاهری شب ها و روزهای ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای استجابت دعا دانست و گفت: دعا به درگاه پروردگار متعال باید با خلوص نیت و آداب خاصی صورت گیرد.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود قرآن را کتاب هدایت انسان ها در همه دوران ها دانست و خاطرنشان کرد: باید به گونه ای رفتار کنیم تا نورانیت و هدایت گری این کتاب آسمانی همواره شامل حال ما شود.

 

حجت الاسلام طاهری با تأکید براین که باید عامل به قرآن باشیم، افزود: به حتم سعادت دنیوی و اخروی ما در گرو عمل به مفاهیم ناب الهی است.

 

وی هدایتگری فرد و جامعه را یکی از مهم ترین اعجاز کلام الهی دانست و با بیان این که قرآن کتابی برای ساختن انسان و جامعه انسانی است، خاطرنشان کرد: قرآن کامل ترین کتاب آسمانی است و برای همه ادوار و اعصار جاودانه مانده است.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران قرآن را نتیجه تدبر خداوند دانست و با بیان این که ما نیز باید در کلام الهی تدبر کنیم، افزود: فهم عمیق کلام الهی در گرو تدبر در آن است.

 

وی با بیان این که قرائت قرآن باید همراه با تدبر در مفاهیم آن همراه باشد، گفت: تدبر، یک وظیفه مهم قرآنی و یک جریان علمی و فرهنگی، برای فهم قانونمند و هماهنگ قرآن کریم است.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تدبر در قرآن  زمینه ای را برای نفوذ فرهنگ عمیق و جامع قرآنی در سطح جامعه اسلامی فراهم می کند، ادامه داد: این موضوع فرصتی برای حرکت در مسیر معنویت و رسیدن به مقام رفیع عبودیت است.

 

حجت الاسلام طاهری همچنین بر ضرورت عمق بخشی به مفاهیم قرآنی در جامعه تأکید کرد و گفت: ماه رمضان ماه نزول کلام الهی است و فرصت مغتنمی جهت تدبر در مفاهیم تعالی بخش الهی است.

 

وی با بیان این که قرآن را باید با صوت زیبا و با ترتیل قرائت کرد، ادامه داد: توجه به مفاهیم ارزشمند الهی ما را از انحراف های موجود در زندگی دنیوی مصون می دارد.

 

حجت الاسلام طاهری در ادامه سخنان خود به خطبه 18 امیرالمؤمنین در نهج البلاغه اشاره کرد و افزود: آن حضرت در این خطبه فرمود ظاهر قرآن کریم بسیار زیبا است، اما باطن آن پر از معنا است.

 

وی با تأکید بر توجه خاص و ویژه نسل جوان به کلام الهی، خاطرنشان کرد: اگر مفاهیم الهی در همه شئون زندگی ما نهادینه شود به حتم دیگر دچار لغزش های دنیوی نخواهیم شد.

 

مدیراستانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که خداوند متعال همه زیبایی ها را برای ما خلق کرده است، ادامه داد: قرآن کریم زیبا پدیده  عالم است پس بیاییم از این زیبا پدیده خداوند متعال استفاده بهینه کنیم./950/پ202/ب

ارسال نظرات