۱۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۱۷۸۹۹۰
عضو شورای حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

روز قدس فرصتی برای مقابله با جرثومه فساد است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حاجی‌زاده تأکید کرد: روز قدس فرصتی برای همگرایی امت اسلامی در مقابله با جرثومه فساد و جنایت در خاورمیانه است.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر

حجت الاسلام ناصر حاجی‌زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که روز قدس فرصتی برای همگرایی امت اسلامی برای مقابله با جرثومه فساد و جنایت در خاورمیانه است، اظهار داشت: اگر مسلمانان سه دهه قبل پیام واضح و صریح امام راحل را دریافته بودند، امروز شاهد جسارت و جنایات خصمانه رژیم صهیونیستی در ممالک اسلامی نبودیم.


وی خاطرنشان کرد: امروز سیاست‌های صهیون مسیحی در خاورمیانه به‌گونه‌ای بر سران برخی از کشورهای اسلامی غالب شده که آنان عامل اصلی قتل، کشتار و نسل کشی مردم مظلوم فلسطین را رها کرده و و فشار بر کسانی‌که از حق مشروع خود دفاع کنند را افزایش داده اند.


امام جمعه اهر با تأکید بر این‌که روز جهانی قدس با هویت، آرمان، هدف و اصالت جوامع اسلامی و مسلمانان گره خورده است، گفت: بزرگداشت روز جهانی قدس، بزرگداشت شعائر اسلامی و پاسداشت آرمان ها و باورهای اصیل دینی است، امروز تکلیفی بزرگ بر عهده هر مسلمان است تا خشم و انزجار خود از جنایات رژیم صهیونیستی را ابراز کند.


وی حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس را تکلیف دینی و شرعی و به مثابه پشتیبانی از آرمان های اصیل الهی دانست و افزود: بی‌تفاوتی نسبت به مظلومیت مردم فلسطین در شأن مسلمانی نیست، در حقیقت عدم توجه و یاری به ندای مظلومان، فارغ از زیرپا گذاشتن وظیفه انسانی و بشری خود، مخالف آموزه های قرآنی و نبوی است.


عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که وعده الهی بر پیروزی موحدان و مستضعفان بر ظالمان است، خاطرنشان کرد: روز جهانی قدس، روز تقویت مقاومت و انتفاضه فلسطین و همچنین اعلام همبستگی با تمام مردم آزادۀ دنیا در محکومیت رژیم جعلی صهیونیستی است.


حجت الاسلام حاجی‌زاده با بیان این‌که بنابر شواهد و قرائن موجود اضمحلال رژیم صهیونیستی نزدیک است، گفت: تنها مقاومت اسلامی چاره‌ساز آزادی قدس شریف است، هرگونه مذاکره صلح و سازش با طرف غاصب، در حقیقت مشروعیت بخشی به آنان و قبول ماهیت وجودی اشغالگران است.


وی در پایان با تأکید بر اهمیت حضور در راهپیمایی روز قدس گفت: نباید چنین تصور شود که حضور در این راهپیمایی اثری در آزادی فلسطین اشغالی ندارد، بلکه مطابق سال‌های گذشته رسانه‌های صهیونیستی با رصد چگونگی حضور مردم در راهپیمایی روز قدس، معادلات سیاسی، اقتصادی، امنیتی و ... خود را تغییر می دهند./935/ت302/ب

ارسال نظرات