۰۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۱۷۸۲۸۱
استاد حوزه علمیه قم:

اهل بیت بهترین راهنما در مسیر بندگی هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسینی اراکی گفت: بهترین راه برای رسیدن به بندگی خداوند، اهل بیت(ع) بوده که با رهنمودهای خود ما را به راه اصلی هدایت می‌کنند.
حسيني اراکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت‏الاسلام سید ابراهیم حسینی اراکی، کارشناس مسائل دینی، سحرگاه امروز در مراسم سخنرای و قرائت دعای پرفیض ابوحمزه ثمالی در مسجد قائم(عج) کرمان گفت: مطالب اساسی حدیث معراج سبب کمال انسان خواهد شد.

وی در ادامه افزود: همه انسان‏ها دوست دارند شخصی به آن‏ها راهی نشان دهد تا هرچه زودتر به خداوند برسند که این راه در حدیث معراج وجود دارد.

وی تصریح کرد: بهترین و نزدیک‏ترین راه برای رسیدن به خداوند همانطور که در حدیث معراج هم بیان شده  است که به سؤال من کیم جواب واقعی را بدهیم و در مدت‌های طولانی این جواب را با خود بازگو کنیم.

حجت الاسلام حسینی اراکی اظهار داشت : جواب سوال مطرح شده هیچ چیز نمی‏تواند باشد جز بندگی خداوند یعنی همه کمالات واقعی انسان در بندگی خداوند نهفته است.

کارشناس مسائل دینی با اشاره به این که معرفت پیدا کردن انسان به هویت واقعی خود را ه اصلی رسیدن به خداوند است، ابراز داشت: انسان با تلقین کردن بندگی خداوند به خود می‏تواند به آسانی اعمال پسندیده را جذب کرده و بدیها را از خود دور کند.

وی بابیان این که ما هویت‏های بسیاری داریم یادآور شد: همه‏ی هویت‏های ما در دنیا اعتباری بوده و روزی باید ازهمه آن‌ها دست برداشته و فقط با هویت واقعی انسان که بندگی خداوند است آماده آخرت بشویم.

این استاد حوزه با اشاره به روایات اهل بیت(ع) تأکید کرد: انسان اگر شخصیت واقعی خود را شناسایی کند عارف به همه علوم می‌شود.

وی ابراز داشت: هرآنچه که دل به سوی آن می‌رود معرفت واقعی بوده و اما هرآنچه زبان ظاهر بر آن اظهار داشت معرفت ظاهری بوده و در محضر خداوند دل ارزش دارد.

حجت الاسلام حسینی اراکی بیان کرد: انسان برای تلقین بندگی خداوند باید تلاش کرده و در این راه توشه جمع کند و همچون مادری که با تلاش فراوان و تلقین پی در پی زبان بچه را باز می‏کند ما هم باید پی در پی بندگی را به خود تلقین کنیم.

وی با اشاره به این که سعادت اوخروی در بندگی خداوند است، افزود: الفبای دین ما معرفت انسان به هویت واقی خود است چراکه انسان تا خود را نشناسد به شناخت خدای خود هم دست پیدا نمی‏کند.

کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: مهم‏ترین جملاتی که در معراج بین پیامبر اکرم(ص) و خداوند متعال بیان شد، این بود که پیامبر تنها بنده خداوند است.

وی بزرگ‏ترین مصیبت زندگی ما را جدی گرفتن بازی های دنیایی دانست و اظهار داشت: ما بندگی خداوند را که مهم‏ترین وظیفه هر انسان است را به بازی گرفته‏ایم و دنیا را که بازیچه‏ای بیش نیست در مسیر زندگی خود قرار داده‌ایم.

استاده حوزه علمیه قم ابراز داشت: بندگی خداوند از اهمیت خاصی برخوردار است که اگراز آن در دنیا غافل بشویم در روز آخرت آن را به اجباربه ما تلقین کرده و آن موقع کاری از ما برنمی‌آید.

وی در پایان گفت: بهترین راه برای رسیدن به بندگی خداوند، اهل بیت(ع) هستند که با رهنمودهای خود ما را به راه اصلی هدایت می‌کنند./9706/پ 202/س

ارسال نظرات