۰۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۱۷۷۹۹۰

همایش نقش شاعران و مداحان در بازسازی عتبات عالیات برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش نقش شاعران و مداحان در بازسازی عتبات عالیات در هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز برگزار شد.
عتبات عاليات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، همایش نقش شاعران و مداحان در بازسازی عتبات عالیات شب گذشته در سالن اجتماعات هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز با حضور آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام سید محمود موسوی رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان، حجت الاسلام سید لطف الله سپهر رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و سایر مسؤولان و بازدید کنندگان نمایشگاه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم شاعران و مداحان اهل بیت به بیان اشعار و سروده های خود پیرامون اهل بیت(ع) و قبور و ضریح شریف آنان پرداختند.

بنابر این گزارش، پخش کلیپ هایی پیرامون روند پیشرفت پروژه ساخت ایوان طلای حرم حضرت امیرالمؤمنین(ع) از دیگر برنامه های این مراسم بود.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام محمود موسوی رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان به اهمیت تأثیر گذاری کار ذاکران و مداحان اهل بیت در بازسازی عتبات عالیات اشاره کرد و افزود: مداحان اهل بیت می توانند با بهرهگیری از صدای خود مردم را به کمک کردن در این کار خیر دعوت کنند.

وی با بیان این که مداحان می توانند هنگام نوحه سرایی به مسأله بازسازی عتبات نیز اشاره کنند، گفت: با توجه به عظمت کار بازسازی عتبات عالیات نیازمند کمک و همکاری همگانی هستم.

وی به توجه و ارادت مردم ایران به ویژه خوزستانی ها به عتبات عالیات اشاره و اظهار داشت: اهدا نذورات و کمک های نقدی و غیرنقدی مردم به ستاد عتبات نشان دهنده اشتیاق آنان جهت تسریع در بازسازی این اماکن مقدسه است.

لازم به ذکر است، ستاد بازسازی عتبات عالیات با هدف جمع آوری نذورات و کمک های مردمی و همچنین افزایش آگاهی بیش از پیش بازدیدکنندگان نسبت به پیشرفت پروژه های بازسازی عتبات عالیات اقدام به برپایی غرفه ای در هفتمین نمایشگاه قران و عترت اهواز کرده است.

تعدادی از خشت های طلای ایوان طلای حضرت امیرمؤمنان(ع) به منظور بازدید علاقه مندان در معرض دید عموم قرار گرفته است.در این غرفه

کتیبه های حرم امام علی(ع) که در زمان رژیم سابق عراق جمع آوری شده بود، برای نخستین بار در هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت به نمایش در آمد که پس از ترمیم جهت نصب به نجف ارسال خواهد شد.

پرچم حرم حضرت علی(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) و کاشی های قدیمی حرم امام حسین و حضرت عباس نیز در غرفه ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز قرار گرفته اند./9464/پ203/غ

ارسال نظرات