۳۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۱۷۷۴۳۶
امام جمعه بهبهان:

تخریب اماکن مذهبی نشانه ناتوانی دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهبهان در پی حمله تکفیری ها به حرم حضرت زینب(س) گفت: تخریب اماکن اسلامی و مذهبی نشانه ناتوانی دشمنان در مقابل بیداری و مقاومت اسلامی است.
حجت الاسلام ابوعلي , امام جمعه بهبهان

حجت الاسلام عبدالرضا ابوعلی، امام جمعه بهبهان، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به افزایش کینه دشمنان از اسلام بیان داشت: امروزه دشمنان جهان اسلام، در واقع جبهه استکباری غرب و رژیم غاصب صهیونیستی بیداری اسلامی را به خوبی احساس کردند و می دانند که ملت های مسلمان و جهان اسلام نسبت به اهداف شوم آنها آگاهی کامل پیدا کرده است.

وی افزود: امت اسلام نسبت به دشمنان و تلاش های دشمنان آگاهی داشته و ریشه این بصیرت و آگاهی را انقلاب اسلامی ایران می دانند که بر اساس مبانی و مکتب رهایی بخش تشیع شکل گرفته است.

حجت الاسلام ابوعلی با بیان این‎که دوست و دشمن منشأ بیداری اسلامی را ایران می دانند گفت: دشمنان نیز منشأ این بیداری در جهان اسلام را بیداری اسلامی ایران و ملت مسلمان و شیعه ایران می دانند، بنابراین همه کینه و نفرت خود را برای مقابله با ریشه این بیداریها و خیزشها به کار می گیرند.

امام جمعه بهبهان با اشاره به اینکه مکتب تشیع یک مکتب آگاهی بخش است تصریح کرد: مکتب تشیع، ملت ها را بیدار می کند، بنابراین دشمنان سعی می کنند با بیداری اسلامی، مبانی شیعه و ارزش های ناب آن مبارزه کنند.

وی تخریب اماکن اسلامی و مذهبی را نشانه ای از ناتوانی دشمن در مقابل بیداری و مقاومت اسلامی دانست و گفت: این که می بینیم حرم های مطهر، قبر صحابه پیامبران و اهل بیت(ع) را مورد حمله و هتک حرمت قرار می دهند به این دلیل است که کینه آنها نسبت به شیعیان پایان ناپذیر بوده و تصور می کنند با از بین بردن این آثار می توانند جلوی بیداری اسلامی را بگیرند.

حجت الاسلام ابوعلی با اعلام این‎که آنچه سبب شده که جهان تشیع صبر و خویشتن داری به خرج دهد این است که آرامش در جهان اسلام حفظ شود، تأکید کرد: امت اسلام اجازه نخواهد داد که تکفیری‎ها به گستاخی خود ادامه دهند و سایر دوستان اهل بیت(ع) به غیر از وهابیت که امروز آلت دست استعمار و اسرائیل غاصب است نسبت به ادامه این بی حرمتی ها واکنش نشان خواهند داد و در مقابل آن ایستادگی می کنند.

امام جمعه بهبهان درباره سکوت نهاد های بین المللی و یونسکو گفت: نهاد های بین المللی و حقوق بین الملل در واقع ابزاری در دست چند کشور غربی استعمارگر به سرکردگی آمریکا که ادعای حقوق بشر آنها گوش جهان را کر کرده اما در کشور های اسلامی به بد ترین شکل ممکن انسان ها را می کشند و این سازمان ها و نهاد ها صحبتی از حقوق بشر به میان نمی آورند.

وی افزود: قتل عامی که در سوریه و در دیگر کشورهای اسلامی، بمب گذاری ها در عراق اسلامی، لبنان و کشور های دیگر و در طول سالیان گذشته مثل مسائلی که دربوسنی و هرزگوین گذشت و مجامع بین المللی سکوت کردند نمونه هایی از بی تفاوتی سازمان های بین المللی به حقوق بشر است.

حجت الاسلام ابوعلی سکوت سازمان های بین المللی درباره تخریب اماکن اسلامی را محکوم کرد و اظهارداشت: در حال حاضر در مباحث حقوق بشری و بحث هایی که راجع به آثار باستانی در قوانین و حقوق بین الملل است، یونسکو و دیگر سازمانها در ظاهر این مسائل را مهم اعلام می کنند، اما آنجایی که مربوط به آثار اسلامی باشد، به دلیل این‎که آزادی بخش است ترجیح می دهند در مقابل تخریب آنها سکوت کنند.

امام جمعه بهبهان با اشاره به کوتاه نیامدن علما از این اهانت ها گفت: علمای اسلام، شیعه و اهل سنت همیشه پیشگام و پیش قدم بوده اند در مسائل مهم جهان اسلام و مسلمانان و هیچگاه اجازه نداده اند که ارزش های اسلامی و آثار اسلامی به دست فراموشی سپرده شوند و اجازه نداده اند که مورد هتک قرار گیرند و تخریب شوند.

وی افزود: امروز نیز به لطف خدا علمای شیعه بیدارند و علمای اهل سنت نیز در کنا آنها حضور دارند و از آثار اسلامی و ارزش های دینی و شخصیت های اسلامی دفاع می کنند./9462/ت302/ب

ارسال نظرات