۲۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۱۷۶۸۹۱

القاعده به دنبال حذف ارتش آزاد سوریه

خبرگزاری رسا ـ ارتش آزاد سوریه نمی‌خواهد مواضع خود را به گروه های وابسته به القاعده بدهد اما مبارزه در دو جبهه نیز خارج از توان آنهاست.
القاعده سوريه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، یکی از رهبران بلند پایه شورشیان مسلح سوریه که با روزنامه عربی الشرق الاوسط گفتگو می کرد مدعی شد: شبکه تروریستی بین‌المللی القاعده قصد دارد ارتش آزاد مخالف دولت سوریه را از نواحی شمالی آن کشور عقب رانده و ایجاد دولت اسلامی در آنجا را اعلام کند. ارتش آزاد سوریه نمی‌خواهد مواضع خود را به گروه های وابسته به القاعده بدهد اما مبارزه در دو جبهه نیز خارج از توان است.
گفتنی است در صورتی که سلاح های فرستاده شده از دولتهای غربی و کشورهای همسایه همچون ترکیه، قطر وعربستان، به دست القاعده بیفتد، آن ها می توانند کنترل مناطق نفت خیز سوریه را در اختیار بگیرند و صاحب درآمد های حاصله از قاچاق نفت و اموال مختلفی که از راه ناامن کردن مناطق مسکونی و سرقت از منازل می کنند شوند.
لازم به ذکراست شورشیان مسلح سوری با کنترل برخی از مناطق مرزی اقدام به ایجاد شبکه گسترده قاچاق مواد غذایی و دارویی مورد نیاز مردم بی گناه کرده اند، ترس آنرا دارند که القاعده بتواند با نفوذ به سوریه کنترل این مناطق را از دست آنها بگیردو سود سرشاری که از این راه بدست می آید را از دست بدهد و احتمال اینکه روز به روز ضعیف گردند و در نهایت به طور کامل موجودیت آنها از بین برود وجود دارد.
این اختلاف ها و تلاش بر سر کسب قدرت در میان شورشیان مخالف دولت تا بدانجا بالا گرفته است که چندی پیش کمال حمامی، نماینده بلندپایه ارتش آزاد سوریه که برای بررسی و گفتگو با گروه جبهه النصر وابسته به القاعده شده بود در آنجا به قتل رسید. در حال حاضر نمایندگان ارتش آزاد سوریه می‌گویند که اجازه نخواهند داد که گروه های وابسته به القاعده در آن کشور تقویت شوند.
با توجه به موفقیت های ارتش سوریه در عقب راندن شورشیان مسلح، به نظر می رسد ارتش آزاد سوریه از دوسو مورد حمله قرار گرفته است و توان مقابله را نداشته باشد./1415/9161/خ

ارسال نظرات