۲۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۱۷۶۸۳۷

فرد شماره 2 القاعده کشته شد

خبرگزاری رسا ـ فرد شماره 2 شاخه القاعده، پس از گذراندن مدت کوتاه حبس در گوانتانامو، تحویل عربستان داده شد، که به دلائل نامعلومی آزاد شده به یمن رفته و رهبر القاعده در این کشور شد.
سعيد الشهري

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، سعید الشهری، مرد شماره 2 القاعده ، در حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در یمن کشته شد. این خبر را یکی از افراد عالی رتبه القاعده شاخه شبه جزیره عربستان در ویدیویی که در اینترنت منتشر شده است تایید کرده است.
فرد شماره 2 شاخه القاعده در شبه جزیره عربستان، که سالها اقدام به جرم و جنایت در پاکستان کرده بود، پس از آنکه در این کشور به دلیل انجام عملیات های تروریستی در سال 2002 بازداشت شد، به نیروهای آمریکایی تحویل داده شد و برای گذراندن دوره محکومیت خود به گوانتانامو برده شد. اما بعد از مدتی به دلائلی نامعلوم به عربستان سعودی تحویل داده شد.
سعید الشهری پس از مدت کوتاهی از زندانهای عربستان، آزاد شد و به یمن رفت تا رهبری القاعده در آن کشور را بر عهده بگیرد و به انجام عملیات های تروریستی علیه مردم بی گناه ادامه دهد.
شش ماه قبل مقامهای یمنی اعلام کرده بودند که او بر اثر جراحات ناشی از حمله نیروهای امنیتی یمن کشته شده است اما پس از مدتی مشخص شد که این خبر صحت ندارد./1415/9161/خ

ارسال نظرات