۲۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۱۷۶۷۹۹
عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی:

شورای نگهبان فتنه دشمنان داخلی و خارجی را خنثی کرده است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی گفت: تخریب شخصیت های وارسته عضو شورای نگهبان از سوی رسانه‌های غربی به صورت کاملا هدفمند و برنامه‌ریزی شده پیگیری می شود.
شوراي نگهبان

حجت الاسلام جواد حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که به مناسبت سالروز آغاز فعالیت شورای نگهبان به فرمان امام خمینی(ره) ترتیب یافت، اظهار داشت: حمله بی‌سابقه رسانه‌ای دشمنان علیه شورای نگهبان در طول سال های گذشته بیانگر این حقیقت است که شورای نگهبان سدی مقابل منافع غرب در ایران است.


امام جمعه اهر با اشاره به بخشی از تبلیغات مسموم دشمنان اسلام در داخل و خارج کشور علیه نهاد شورای نگهبان به ویژه در آستانه یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است با وجود شورای نگهبان لیبرال‌ها، دموکرات‌ها و لائیک‌ها دیگر جایی در نظام اسلامی ایران ندارند، همین موضوع سبب دشمنی بدخواهان اسلام با این نهاد است.


عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی ادامه داد: تخریب شخصیت های وارسته عضو شورای نگهبان از سوی رسانه‌های غربی به صورت کاملا هدفمند و برنامه‌ریزی شده پیگیری می شود، این در حالیست که اعضای شورای نگهبان در دوره های فعالیت خود همواره با تلاش شبانه روزی و در راه حفظ نظام، تهمت های فراوانی را به جان خریده اند.

شورای نگهبان ضامن اسلامیت نظام است


وی با بیان این‌که فعالیت شورای نگهبان منشاء شرعی و عقلایی دارد، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین وظایف این نهاد تطبیق مصوبات مجلس با احکام و شریعت اسلام است، در حقیقت می توان اذعان داشت که شورای نگهبان ضامن اسلامیت نظام است، مسأله‌ای که همواره همراه با جمهوریت نظام مورد توجه امام راحل بوده است.


امام جمعه اهر ترکیب اعضای شورای نگهبان را نشان از اصول مترقی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: شورای نگهبان نبض نظام اسلامی را در دست دارد و از حاکمیت مداوم اسلام مراقبت می کند، همان گونه که رهبر انقلاب در گذشته فرمودند؛ شورا عماد ملت و دین و مایه اطمینان و سکینه قلب مؤمنان است.


عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی ترکیب شورای نگهبان را نشان دهنده بی‌طرفی این نهاد مقدس دانست و گفت: آن عده که سلامت و طریقه عملکرد شورای نگهبان را زیر سؤال می برند، از نظر مردم نیز صلاحیت تصدی مسؤولیت‌های مهم را ندارند، شورای نگهبان حافظ نظام در طول سالیان متمادی بوده است.


حجت الاسلام حاجی زاده تأیید مصوبات مجلس و صلاحیت کاندیداها را از دیگر وظایف مهم‌ شورای نگهبان عنوان کرد و افزود: حضور فقها در ترکیب شورای نگهبان و نظارت ایشان بر قوانین مصوب مجلس مسأله لازم و ضروری است، چنانکه در کشورهای لائیک و غیر اسلامی نیز حضور شخصیت های برجسته در جایگاه مشخص برای نظارت بر قوانین وجود دارد./935/ت302/پ

ارسال نظرات