۲۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۱۷۶۶۷۶

مانور نظامی روسیه متوجه کیست

خبرگزاری رسا ـ ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه از بزرگترین مانور نظامی این کشور از زمان فروپاشی شوروی سابق بازدید کرده است. در این مانور نظامی که در خاور دور برگزار می شود، ۱۶۰ هزار سرباز روس شرکت دارند.
ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه از بزرگ‌ترین مانور نظامی این کشور از زمان فروپاشی شوروی سابق بازدید کرده است. در این مانور نظامی که در خاور دور برگزار می شود، 160 هزار سرباز روس شرکت دارند. مقام های روسیه هدف از برپایی این مانور نظامی را افزایش آمادگی نظامی نیروهای این کشور عنوان کرده‌اند.
به گفته بی بی سی فارسی؛ آناتولی آنتونوف، معاون وزیر دفاع روسیه گفته است که این مانور‌ها متوجه کشور خاصی نیست. روسیه از قبل همسایگان خود را در جریان این مانور نظامی قرار داده و چین نیز جزئیات آن را دریافت کرده بود.
گفتنی است چین و روسیه درباره تبادل اطلاعات فعالیت های نظامی در مرز میان دو کشور، توافق نامه‌ای امضا کرده‌اند.
روسیسکایا گازتا، روزنامه تحت کنترل دولت روسیه گفته است که این مانور نظامی، در تاریخ مدرن ارتش روسیه بی‌سابقه است و ولادیمیر پوتین امروز با سفر به جزایر ساخالین در شمال اقیانوس آرام در شمال ژاپن از این مانور بازدید کرده است.
کنستانتین سیوکوف، یک افسر بازنشسته ارتش روسیه به روزنامه نزاویسیمایا گازتا گفت: برپایی بخشی از این مانور در جزایر ساخالین با هدف آمادگی در برابر حمله احتمالی نیروهای ژاپن و آمریکا صورت گرفته است.
این در حالی است که آلکساندر خرامچیخین، یک تحلیلگر مستقل نظامی در مسکو گفته است که مانور زمینی ارتش روسیه به چین بر می‌گردد و مانور دریایی متوجه ژاپن است. او گفته است که مانور روسیه برای این است که چین را از پیگیری طرح های توسعه طلبانه بازدارد.
قابل ذکر است روسیه و چین پس از فروپاشی شوروی سابق، روابط نزدیکی برقرار کرده و در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و نظامی همکاری می‌کنند.
روسیه تسلیحات پیشرفته در اختیار چین قرار داده و دو کشور مانورهای نظامی مشترکی برگزار کرده‌اند. به رغم همکاری‌های نزدیک اقتصادی و نظامی، بسیاری در روسیه از افزایش قدرت همسایه شرقی خود نگران هستند.
چین و روسیه برای قرن ها اختلافات ارضی داشته‌اند. دو کشور در سال 1969 بر سر مناقشه ارضی برای مدت کوتاهی درگیر شدند. همچنین روسیه و ژاپن نیز بر سر چندین جزیره در اقیانوس آرام دچار اختلاف هستند./1421/9161/خ

ارسال نظرات