۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۱۷۵۴۶۹
مدیر کل تبلیغات اسلامی قم:

خودسازی اصلی‌ترین فلسفه وجودی ماه رمضان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: مهم‌ترین فلسفه وجودی ماه مبارک رمضان خودسازی و پرداختن به خود است.
حجت‌الاسلام عباس اسکندري
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم،‌ حجت‌الاسلام عباس اسکندری، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: ماه مبارک رمضان از برکات و عنایات پروردگار است.
وی با اشاره به روزه گرفتن و عمل روزه داری به عنوان فرصتی مغتنم برای توجه به خود، تصریح کرد: تمام ادیان چنین فرصتی را برای پیروان خود محیا کرده‌اند، ولی اسلام آن را در حد اعلی فراهم کرده است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان این‌که مردم در ماه‌های مختلف سال سرگرم کار و تلاش و فعالیت برای اداره زندگی خود هستند، یادآور شد: طبیعتا چنین وضع و شرایطی فاصله گرفتن آنها از معنویات، ارزش‌ها و دچار شدن به غفلت‌ها را سبب شده است.
وی با اشاره به ضرورت ایجاد فرصتی برای تهذیب و مهار نفس، اظهار کرد: بنا به این ضرورت خداوند متعال ماه رمضان را با هدف ایجاد این فرصت برای بندگان خود طراحی کرده است.
حجت‌الاسلام اسکندری همچنین با اشاره به نزول قرآن کریم در ماه ضیافت الهی گفت: قرآن و معارف والای آن گنجینه با ارزشی به شمار می‌رود، که اگر بین شیفتگان خود به خوبی توزیع شود، بهترین استفاده‌ها را از آن خواهند برد.
وی تأکید کرد: با توجه به فواید ارزشمند این کتاب آسمانی، مردم باید در این ماه توجه و تأمل بیشتری به آیات و تفاسیر آن داشته باشند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم توجه به روزه را نیز در این ماه امری ضروری دانست و افزود: روزه در این ماه از جایگاه خاصی برخوردار است و این‌که انسان نتواند این عبادت را به درستی انجام دهد، بزرگ‌ترین خسارت را به خویش وارد ساخته است.
وی همچنین افزود: ماه رمضان به سبب حاکم شدن فضای معنوی بر جامعه به برکت شب‌های قدر و خواندن دعاها و مناجات‌های فراوان و همچنین ایجاد شرایطی برای به جا آوردن صله رحم، مناسب‌ترین زمان برای از بین بردن کدورت‌ها، اختلافات، بدبینی‌ها و بداخلاقی‌ها به حساب می‌آید.
حجت‌الاسلام اسکندری در بخش دیگری از سخنان خود توجه به قرآن به ویژه تفسیر آیات پر مضمون و محتوای آن را از اولویت‌های فرهنگی اداره کل تبیلغات اسلامی در حوزه دین به ویژه در ماه رمضان برشمرد.
وی خاطرنشان کرد: این اداره کل از چند روز مانده به آغاز این ماه با برپایی آیین غبارروبی مساجد خود را برای برگزاری برنامه‌های آن آماده کرده است و طی روزها و شب‌های این ماه نیز برنامه‌های قرآنی و فرهنگی متعددی را با استقبال گرم و پرشور مردم در مساجد استان ترتیب می‌دهد./907/د102/ی
ارسال نظرات