۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۱۷۵۲۳۱
آیت الله شبستری مطرح کرد؛

انتخاب کابینه شایسته گامی به سوی حماسه اقتصادی

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با بیان این‌که هنوز حماسه اقتصادی در جامعه محقق نشده است، گفت: این حماسه با مشارکت مردم و انتخاب کابینه شایسته سالار از سوی رییس جمهور منتخب محقق می شود.
حضور آيت الله مجتهدي شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، امروز در دیدار مدیران امور مالیاتی و امور اقتصادی و دارایی استان اظهار داشت: ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی با حضور پرشور و آگاهانه در انتخابات 24 خرداد مطالبه رهبری مبنی بر حماسه سیاسی را محقق کردند.


وی با بیان این‌که حماسه سیاسی مقدمه ای لازم و ضروری برای تحقق حماسه اقتصادی بوده است، خاطرنشان کرد: امروز فضای حاکم بر کشور مبتنی بر تعامل، وحدت و همگرایی با دولت تدبیر و امید است، بهترین شرایط برای کار و بهبود وضعیت معیشت مردم از سوی رییس جمهور منتخب مهیاست.


امام جمعه تبریز با بیان این‌که هنوز حماسه اقتصادی در جامعه محقق نشده است، گفت: همان طور که مردم نقش‌آفرین اصلی حماسه سیاسی در 24 خرداد بودند، حماسه اقتصادی نیز ابتدا با مشارکت مردم و سپس انتخاب کابینه شایسته سالار از سوی رییس جمهور منتخب محقق می شود.


آیت الله شبستری خواستار همراهی مردم در موفقیت دولت یازدهم شد و ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مظاهر مشارکت مردم در عرصه اقتصادی کشور، پرداخت به موقع مالیات و عوارض است که عامل مهمی در کاهش اختلاف طبقاتی و آبادانی شهرها و روستاهای کشور می شود.


نماینده خبرگان رهبری هدف از پرداخت مالیات را ایجاد نظم اقتصادی، از بین بردن اختلاف طبقاتی، آباد سازی و ایجاد رفاه برای مردم دانست و افزود: ترویج فرهنگ مالیاتی و لمس تأثیرات درآمدهای مالیاتی در پیشرفت و توسعه کشور مردم را بیش از پیش برای پرداخت مالیات ترغیب می کند.


وی خواستار ارایه گزارش مسؤولان به مردم درخصوص درآمدهای حاصل از مالیات و چگونگی محاسبه و هزینه‌کرد آن شد و افزود: نهادینه کردن فرهنگ مالیاتی در کشور، نیازمند اعتمادسازی مردم است، که در این میان نقش رسانه ها و عملکرد خود مسؤولان و متولیان امر حائز توجه و اهمیت است.


امام جمعه تبریز با تأکید بر دریافت منصفانه مالیات از اقشار و صنوف مختلف گفت: این گونه نباشد که کارمندی مالیات بر درآمد خود را کسر شده از فیش حقوقی خود ببیند؛ اما صنوفی که باید مالیات‌های چندمیلیونی پرداخت کنند، قانون‌گریزی کرده و از پرداخت آن امتناع ورزند./935/پ202/س

ارسال نظرات