۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۱۷۵۱۹۶
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

رسیدن مساجد به استقلال نیازمند حمایت نهادهای دولتی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام به استقلال همه جانبه نهادهای دینی اشاره کرد و گفت: نظام اسلامی مؤظف است مساجد را هم از جهت عمرانی، پشتیبانی، تأمین امکانات و هم از نظر فکری تغذیه کند.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در نخستین نشست شورای هماهنگی امور مساجد این استان، با اشاره به این که نهاد های حکومتی باید پشتیبان مساجد باشند، اظهار داشت: مواظب باشیم که حمایت های نهادهای حکومتی باعث نشود که مساجد بر اساس سیاست های آن ها پیش برود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام به استقلال همه جانبه نهادهای دینی اشاره کرد و گفت: نظام اسلامی موظف است مساجد را هم از جهت عمرانی، پشتیبانی، تأمین امکانات و هم از نظر فکری تغذیه کند؛ اما در اداره مسجد نباید نقشی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اداره و مدیریت مسجد را بر عهده نهادهای دینی دانست و افزود: این که مسجد از سوی نهادهای دینی اداره شود به معنای جدایی دین از سیاست نیست.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به این که مردم خود پشتیبان مسجد هستند، اظهار داشت: مهم‌ترین و اساسی‌ترین رکن مسجد مردم هستند.

رییس شورای عالی حوزه‌های علمیه چهارمحال و بختیاری به نقش غیر قابل انکار هیأت امنا و امام جماعت مسجد اشاره کرد و ادامه داد: مردم، هیأت امنا و امام جماعت مسجد ارکان اصلی مسجد هستند که جایگاه هر کدام کم‌رنگ شود، به یقین مسجد آسیب می بیند و نمی تواند نقش خود را ایفا کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به ساختار مرکز رسیدگی به امور مساجد، بیان داشت: این مرکز زیر نظر مستقیم رهبر معظم انقلاب در حال فعالیت است و مسؤولیت ساماندهی امور مساجد کشور و استان ها را برعهده دارد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام واگذاری تشکیلات این مرکز به خود استان ها را حرکتی پسندیده بیان کرد و افزود: این مرکز با هماهنگی دستگاه های دیگر متولی فریضه نماز در استان، به امور مساجد نظارت داشته باشد و هرچه سریع‌تر مساجد استان را ساماندهی کند./9457/پ202/س

ارسال نظرات