۱۶ تير ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۱۷۵۱۵۷

انتقاد عضو فرهنگستان علوم از دولت و شورای عالی انقلاب فرهنگی

خبرگزاری رسا ـ عضو فرهنگستان علوم گفت: انتظار من از آقای احمدی نژاد این است که سخن‌های یک‌جانبه را بس کند؛ اگر دوران خطابه بگذرد، بهتر است، دوران، دوران دیالوگ و گفت‌وگوی دوجانبه است.
انتقاد عضو فرهنگستان علوم از دولت و شورای عالی انقلاب فرهنگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید مصطفی محقق داماد، استاد فلسفه و عضو فرهنگستان علوم ایران عصر امروز یک‌شنبه شانزدهم تیرماه در جشن هشتاد سالگی فیلسوف فرهنگ، دکتر رضا داوری اردوکانی که در فرهنگسرای ابن سینا تهران برگزار شد، ابراز داشت: آنچه از دکتر داوری اردکانی برای من جالب بود، قرین ساختن دانش، علم و حکمت با اخلاق و ادب است.

وی با اشاره به این‌که دکتر داوری اردکانی رییس فرهنگستان علوم است و در دوره او این فرهنگستان با یک مشت کوبنده آهنین روبرو شد، گفت: از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌خواهم گله کنم؛ شما دانشگاهی هستید، از روحانیون اعضای این شورا گله ندارم شاید اطلاعی از وضع آکادمی علوم نداشته باشند، اما شما دانشگاهی هستید و باید اطلاع داشته باشید.

عضو فرهنگستان علوم ایران ادامه داد: این شورا خودش اعضایش را بر اساس مدارج علمی انتخاب می‌کرد و این برایش افتخار بود و هویت و ماهیت حقوقی فرهنگستان علوم استقلالش بود.

حجت‌الاسلام محقق داماد افزود: چرا در سال 88 دور هم جمع شدید و پشت درب‌های بسته نقطه امتیاز این مرکز علمی را گرفتید؟ تاریخ درباره شما قضاوت خواهد کرد.

وی تأکید کرد: دکتر داوری اردکانی تمام تلاش خود را کرد تا این مسأله در فرهنگستان علوم اجرا نشود و افرادی به‌وسیله یک ابلاغ از جایی منسوب نشوند تا امروز هویت فرهنگستان را حفظ کند.

عضو فرهنگستان علوم بیان داشت: انتظار من از آقای احمدی نژاد این است که سخن‌های یک‌جانبه را بس کند؛ اگر دوران خطابه بگذرد، بهتر است، دوران، دوران دیالوگ و گفت‌وگوی دوجانبه است، از شما متشکریم که درخواست دکتر داوری را قبول کردید و این مسأله در زمان شما در فرهنگستان اجرا نشد.

حجت‌الاسلام محقق داماد خاطرنشان کرد: امیدوارم رییس جمهور منتخب که درد آشنای فرهنگ و فرزند حوزه و دانشگاه است، این درد ما را بشنود./956/پ203/ص

ارسال نظرات