۱۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۱۷۵۱۳۱
دکتر نصر:

داوری اردکانی پیشتاز میدان بحث جدی فلسفی بوده است

خبرگزاری رسا ـ استاد علوم اسلامی دانشگاه جرج واشنگتن ابراز داشت: در طی این نیم قرن دکتر داوری خدمات فراوانی به رشته فلسفه و سوق دادن جوانان متفکر کشور عزیزمان به راه درست اندیشیدن انجام داده است و پیشتاز میدان بحث جدی فلسفی و طرح سوالات واقعی در امور گوناگون بوده است.
پيام دکتر حسين نصر، استاد علوم اسلامي دانشگاه جرج واشنگتن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پیام دکتر حسین نصر، استاد علوم اسلامی دانشگاه جرج واشنگتن به جشن هشتاد سالگی فیلسوف فرهنگ، دکتر رضا داوری اردکانی که عصر امروز یک‌شنبه شانزدهم تیرماه در فرهنگسرای ابن سینا تهران برگزار شد، در این مراسم قرائت شد.

بر اساس این گزارش در این پیام آمده است: در طی این نیم قرن دکتر داوری خدمات فراوانی به رشته فلسفه و سوق دادن جوانان متفکر کشور عزیزمان به راه درست اندیشیدن انجام داده است و پیشتاز میدان بحث جدی فلسفی و طرح سوالات واقعی در امور گوناگون بوده است.   

متن این پیام به این شرح است:

بسمه تعالی

در سال 1337 که تدریس در گروه فلسفه را در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران آغاز کردم، با جوانی مواجه شدم که دانشجوی دکتری در رشته فلسفه بود و مدیر گروه محترمT دکتر یحیی مهدوی از او تعریف می‌کرد. آن جوان دکتر رضا داوری بود که اکنون بیش از پنجاه سال از آشنایی بنده با این دانشمند و متفکر پر ارج می‌گذرد.

در طی این نیم قرن دکتر داوری خدمات فراوانی به رشته فلسفه و سوق دادن جوانان متفکر کشور عزیزمان به راه درست اندیشیدن انجام داده است و پیشتاز میدان بحث جدی فلسفی و طرح سوالات واقعی در امور گوناگون بوده است. از درگاه پروردگار متعال برای این متفکر پر ارج ایران معاصر، طلب سلامتی کرده و امیدوارم سالیان دراز افاضه علمی ایشان استمرار یابد.

سید حسین نصر/9598/د102/ص

ارسال نظرات