۱۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۱۷۵۱۲۷

نتایج امتحانات سطح عالی حوزه 25 تیر اعلام می شود

خبرگزاری رسا ـ نتایج امتحانات پایان سال تحصیلی طلاب سطح عالی حوزه علمیه استان قم، 25 تیرماه از طریق پایگاه اینترنتی معاونت آموزش حوزه اعلام می شود.
آزمون کارشناسي ارشد قرآن و حديث در قم
حجت‌الاسلام محمدعلی نظری، مدیر امتحانات سطح عالی حوزه علمیه استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، زمان اعلام نتایج امتحانات پایان سال تحصیلی طلاب سطح عالی حوزه علمیه استان قم را 25 تیرماه اعلام کرد.
 
وی افزود: نتایج امتحانات کتبی سطوح عالی حوزه علمیه قم روز سه شنبه 25 تیرماه، در پایگاه اینترنتی معاونت آموزش حوزه علمیه قم به نشانی www.howzeh-qom.ir قابل مشاهده خواهد بود.
 
حجت الاسلام نظری اظهار داشت: کسانی که نسبت به نمره 9 تا 14 برای دروس حضوری و 9 تا 16 برای دروس غیرحضوری، خود اعتراض دارند فقط از طریق پایگاه اینترنتی معاونت آموزش می‌توانند درخواست تجدیدنظر کنند.
 
وی یادآور شد: طلاب تنها به مدت 10 روز فرصت دارند، نسبت به نتایج اعلام شده به صورت اینترنتی اعتراض کنند و ان شاالله تلاش خواهیم کرد که 10 مرداد ماه به درخواست این دسته از طلاب پاسخ بدهیم.
 
مدیر امتحانات سطح عالی حوزه علمیه استان قم گفت: در امتحانات پایان سال تحصیلی، بیش از 12 هزار و 600 نفر شرکت کردند که براساس واحد درسی این آمار به بیش از 67 هزار واحد درسی می رسد.
 
وی افزود: این امتحانات از 5 تیرماه به مدت 9 روز و تا 13 تیر ماه در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، حسینیه شهدا، مدرسه علمیه فیضیه و مسجد خاتم الانبیا پردیسان قم برگزار شد.
 
شایان ذکر است، حجت الاسلام احمد فرخ فال، مدیر حوزه علمیه استان قم در آغازین روزهای امتحانات حوزه در یکی از حوزه های امتحان حضور یافت و اظهار داشت: هم اینک با برنامه ریزی مدوّن و جامع مدت زمان دروس سطوح عالی را به دو نیم سال تحصیلی و اخذ دو آزمون به اجرا گذاشته ایم.
 
وی اظهارداشت: این اقدام از ویژگی‌های مثبت طرح ساماندهی شیوه آموزشی است که طلبه در اواسط سال تحصیلی، میزان درسی را که تاکنون فرا گرفته است بسنجد و در انتهای سال تحصیلی معلومات خود را در محدوده های امتحانی مورد ارزیابی قرار دهد.
 
مدیر حوزه علمیه استان قم با اشاره به اجرای طرح محدوده های درسی طلاب سطوح عالی گفت: در این طرح تمامی کتاب های دروس سطوح عالی حوزه متناسب با ظرف زمانی سال تحصیلی تقسیم بندی شده و از تمام محدوده های درسی سوال طرح شد و طلاب افزون بر تلمذ این محدوده ها از طریق آزمون مورد ارزیابی قرار گرفتند.
 
وی تصریح کرد: اجرای این طرح ها به دنبال مطالبات و توصیه‌های مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید است که معتقدند؛ علمیّت حوزه و محصلین در همه سطوح باید تقویت شود.
 
حجت الاسلام فرخ فال تاکید کرد: برای تقویت ابعاد علمی حوزه باید تا هنگامی که کتب درسی ما تغییر نکرده اند کتب فعلی و محتوای علمی آنها به طور دقیق، تدریس و تلمذ گردد و برای ارزیابی بهتر طلاب آزمون گرفته شود.
 
مدیر حوزه علمیه استان قم اضافه کرد: آنچه امروز به واسطه عملیاتی کردن  این طرح ها شاهد هستیم، آن است که دیگر جزوه خوانی و حفظ تئوریک مطالب، بدون فراگیری برنامه های کاربردی و علمیاتی، به مرور از دستور کار طلاب خارج می شود.
 
وی ادامه داد: سوالات آزمون ها بر اساس مفاهیم علمی و متون کتب درسی تنظیم شده و طلاب و محصلین اگر مطالعه دقیق و برنامه های کاربردی مناسب با کلاس های آموزشی خود داشته باشند، می توانند به نحو مطلوب پاسخگوی سوالات باشند.
 
حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال گفت: امروز طلاب و فضلای حوزه های علمیه، با نشاط خاصی در حوزه مشغول به تحصیل هستند و با رغبت بیشتری از آزمون های پایان تحصیلات خود استقبال می کنند و این مهم جز با اجرای موفقیت آمیز طرح های ساماندهی و تحول در سیستم آموزشی حوزه های علمیه امکان پذیر نیست./917/ت302/ی
ارسال نظرات